Pentru cei care doresc ceva mai mult de la joc si vor sa joace competitiv, exista Clan Wars. Pe o harta  a lumii (limitata la Europa deocamdata) se infrunta diverse clanuri pentru dobandirea si pastrarea diverselor teritorii. Acestea produc gold la un anumit interval de timp fapt ce permite clanurilor detinatoare sa achizitioneze munitie gold pentru luptatorii sai (munitie caracterizata printr-o forta de penetrare foarte buna, facand blindajul obsolete si fiind utilizata cu precadere in jocurile de clan) si/sau conturi premium.  Exista si clanuri romanesti care activeaza in Clan Wars, iar unele dintre ele se descurca admirabil, activand la cel mai inalt nivel. De exemplul clanul ODV.

Punctele slabe din armura

Jocul are si ceva puncte slabe. Cel mai important dintre ele in opinia comunitatii, si a mea, este match-making-ul. Astfel, intr-o buna parte din batalii, mai ales daca esti nivel relativ mic (intre nivelul 3 si 6), vei avea impresia ca te lupti cu morile de vant si nu vei putea face mare lucru, fiind la coada turmei.  Din fericire, acest lucru nu este permanent, compensand cu meciuri in care esti top dog, si aia mai mici nu te pot atinge. Problema este tocmai acest fapt, disparitatea prea mare intre meciuri, cand ori esti cel mai slab si nu poti sa faci damage nimanui pentru ca meciul urmator sa fii invulnerabil si atotputernic, impartind obuze in stanga si in dreapta. Sunt si jocuri echilibrate, in care toata echipa isi poate aduce aportul, de la cel mai mic la cel mai mare, dar ai impresia ca nu se intampla foarte des.  Cei de la Wargaming au promis ca vor imbunatati match-making-ul, pentru ca jocurile echilibrate sa devina o constanta, dar deocamdata au ramas inca la nivel de promisiuni.

Un alt „of” al jucatorilor este nerespectarea realitatilor istorice,  in opinia lor Tigerul si Panther-ul german fiind doar niste umbre palide ale corespondentilor lor din viata reala. Daca in realitate panzerele erau renumite pentru armura impenetrabila si tunurile extraordinar de precise si foarte puternice,  in joc vei descoperi ca armura lor este pe post de sita iar tunurile nu sunt nici pe departe ce au fost in realitate, daca te iei dupa jucatorii dezamagiti. Forumul oficial a fost si inca mai este plin de whine-uri pe aceasta tema. The truth is out there, dupa cum ar zice Mulder si Scully, Tigerul fiind relativ echilibrat cu tancurile similare de acelasi nivel, IS rusesc, T29 american sau francezul AMX M4(1945).  Daca o luam istoric ashea, Tiger-ul a  aparut pe campurile de lupta in 1942 pe cand celelalte tancuri se jucau cu tunul in nisip. Acestea au intrat in lupta de abia prin 1944/1945, ca sa nu mai zic ca T29 a ramas doar la stadiul de prototip. De dragul echilibrului insa, tancurile au fost puse la acelasi nivel.

Ar mai fi si alte chestii dar sunt  marunte si pot fi trecute cu vederea. Pana la urma nu exista joc perfect, toate au defecte, la fel ca si femeile. Oricum, in ciuda defectelor sale,  World of Tanks are mult mai multe puncte in favoarea sa care il fac un joc bun, daca nu foarte bun,  si iti va asigura multe, multe ore de distractie garantata (nu de Vanghelie, din fericire). Sa trecem la treaba, tancurile inamice ne cauta pe campul de lupta si nici nu vor sti ce le-a lovit, decat atunci cand va fi prea tarziu!