Clasificare tancuri

Tancurile sunt de mai multe feluri, tancuri light, medium, heavy, antitanc si artilerii autopropulsate(sau arty) si joaca diferite roluri.  Tanculetul de Tier 1 este taticul tuturor tipurilor enumerate si tie nu iti ramane decat sa alegi ce cale vei urma, the path of the tanker padawan.

Light tank-urile sunt caracterizate in general de viteza mare, manevrabilitate sporita, viata cam cat un pui de rata, armura din foita de ziar sau tigara si tunuri cu carbid, care fac mult zgomot pentru nimic (poti perfora alti scouti sau artilerii si cam atat).  Ele sunt considerate „scout”-urile din joc, si au rolul sa „lumineze” echipa adversa pentru ca aliatii sa poata sa traga in ei, asta in teorie. Practic, cei mai multi inteleg sa joace scout-ul ca un sinucigas, care se arunca de la inceput inspre echipa adversa, ii descopera (lumineaza) si apoi explodeaza intr-un nor de fum, sub focul inamic concetrat, fara ca cei din echipa proprie sa aiba timp sa traga in echipa inamica, deoarece nu au ajuns inca in pozitii favorabile de tragere . Un scout bun, care ramane nedescoperit de inamici si ii si „ilumineaza” in acelasi timp, se poate dovedi foarte util pentru echipa proprie si, de ce nu, poate inclina balanta si aduce victoria.

Medium tank-urile au ceva mai mult HP decat light-uri, armura mai teapana, tun ceva mai serios, cu rata de foc buna si timp de tintire relativ scurt, dar viteza este mai mica si manevrabilitate mai scazuta. Sunt un fel de jack-of-all trades putand juca mai multe roluri pe campul de lupta. Pot face si pe scoutii,  pot juca rolul de suport din linia a doua, dar exceleaza in rolul de flankeri. 3-4 tancuri medii care actioneaza impreuna pe un flanc si il dau jos pot face ravagii si intoarce soarta jocului. Cu un medium tank poti sa manevrezi cu incredere pe harta si sa  intaresti flancurile slabe ale echipei tale sau sa contra-ataci furibund prin culoarele lasate libere de ineptii tai inamici. Mediile nu au putere de foc suficienta sa se ia la harta cu un tanc heavy face to face, tunurile lor neputand penetra armura frontala a unui heavy in prea multe din cazuri. In schimb, daca reusesc sa il flancheze, se schimba treaba, manevrabilitatea superioara permitandu-i sa gaseasca partile vulnerabile de pe laterale si din spate.

Heavy-urile sunt principala arma de bataie din joc, avand cea mai multa viata, cea mai buna armura si cele mai bune tunuri. In schimb, rata de foc este relativ redusa, tintirea relativ lunga,  viteza  de deplasare  destul de mica iar manevrabilitate minima. Ele au rolul sa conduca atacul si , evident, sa tankeze. Heavy-urile sunt coloana vertebrala a echipei, de evolutia lor depinzand in foarte mare masura victoria.  Marea lor problema este plasamentul,  odata ce ti-ai ales un loc pe harta unde sa mergi, nu te vei putea reloca cu usurinta deoarece viteza nu iti va permite acest lucru. Asta inseamna ca plasamentul pentru un heavy tank este foarte important, facand de multe ori diferenta dintre victorie si infrangere.

Artileria, sunt damage dealer-ul din joc. Atunci cand nimeresc. Damage-ul lor este foarte mare si pot de multe ori distruge tancurile inamice dintr-un foc.  Viata – cat un pui de matza, armura nu au pentru ca au dus-o tiganii la fier vechi, timpul de tintire este foarte lung  iar timpul de incarcare… extrem de lung. Artileria este singura unitate care are vedere din satelit, putand sa supravegheze orice parte a hartii si sa traga in aproape orice loc de pe harta, cu conditia ca tancurile inamice sa fie in raza vizuala a unui aliat.  Artileriile de obicei se vor ascunde in apropierea bazei proprii  si vor astepta. Ele sunt foarte vulnerabile si daca sunt descoperite vor deveni o tinta principala, inclusiv pentru artileriile inamice, datorita importantei lor. Aici se vede foarte bine cat de bun este jocul de echipa, niste scouti competenti sprijiniti de niste arty si mai competente putand castiga jocul lejer. Artileriile sunt importante deoarece intr-un joc pozitional (si la nivel mare majoritatea luptelor sunt cam statice)  in care cele 2 echipe nu se misca prea mult pe harta, arty-urile vor face legea.

Anti-tank-urile sunt gankeri prin excelenta, avand cel mai bun camuflaj din joc. Ele se bazeaza pe tunul lor, de cele mai multe ori mai bun ca al unui heavy si cu o rata de foc mai buna si timp de tintire mic.  In schimb viata mai mica,  armura oarecum subtire si lipsa unei turele le face foarte vulnerabile la un atac din flanc, neputand riposta decat daca intorci tot vehiculul. Si incearca matale sa intorci tancul in loc cand il ai pe unul in carca care iti blocheaza senilele… Poti? Pai nu prea poti.

Diferentele.. ne fac diferiti?

Diferentele intre clase sunt clare, si fiecare se va preta unui anumit stil de joc. Asta asigura si o mare rejucabilitate,  deoarece daca te plictisesti de greoiul tau heavy poti incerca un light tank, din interiorul caruia lupta se va vedea cu totul si cu totul altfel.  Ca si concluzie, ai de unde alege si nu te vei plictisi!