Sunt n00b! ce ma fac ?

La nivel mic, luptele sunt foarte dinamice si de obicei se termina foarte rapid. Aici iti faci rodajul, si inveti chestiile de baza (cum se manevreaza tancul, miscarea turelei, tintirea care ia timp, focul asupra inamicului si reincarcarea tunului, notiunea de cover  etc). Mare atentie, nu exista respawn, deci daca tancul tau doar ce a devenit o cutie de tinichea arzanda, asta inseamna ca jocul s-a incheiat pentru tine.  In acest moment poti sa urmaresti desfasurarea evenimentelor in continuare sau sa parasesti lupta si sa intri in alta lupta cu un alt tanc.

Cu cat inaintezi in nivel/tancuri, bataliile devin mai  echilibrate si mai tactice, jucatorii fiind si ei mai “veteranizati”. Aici se vede experienta la lucru, dealul ala de pe harta nu mai e o simpla movila, ci devine un punct critic pe care daca il pastrezi iti cresc sansele de victorie, lupta nu mai e pe fata, cavalereasca, inamicii invatand sa se ascunda si sa traga de dupa boscheti si cover (sa nu te miri ca mori de mana/tunul unui boschete, de fapt era un tanc acolo). Ritmul luptei mai incetineste si el, jucatorii nemaiaruncandu-se cu capul inainte si jucand mai prudent si mai defensiv.

La sfarsitul luptei, primesti experienta si o suma de bani sau credite (cum este denumita valuta curenta a jocului), in functie de cat de bine ai performat in lupta (cu cat ai distrus/lovit mai multi inamici cu atat mai bine). Daca lupta a fost castigata de vajnica ta echipa vei primi mai multe credite si experienta. Daca in schimb, echipa ta a fost una formata din soferi de duminca si calugarite la varsta a doua, tu fiind singurul Wittmann (evident), si ati pierdut batalia , creditele si experienta castigata vor fi si ele, oarecum rebegite. Cu banii castigati platesti reparatiile tancului, munitia consumata, iar restul ramas ii bagi la pusculita. Pana spre nivelul 7 (din 10 maxim), nu iti vei bate capul prea tare cu creditele castigate, deoarece acestea iti vor acoperi cheltuielile si vei ramane si pe profit.

Experienta o poti distribui catre imbunatatirea tancului, pentru motoare mai bune (acceleratii mai rapide), suspensii (manevrabilitate imbunatatita), tunuri (penetrare mai buna si damage mai mare), turela (raza vizuala mai mare, armura de obicei mai buna si viata mai multa). Daca strangi suficienta experienta poti cerceta urmatorul tanc din tier si cand ai credite suficiente chiar il poti achizitiona.

Echipajul nu e nici el uitat si acumuleaza experienta de pe urma luptelor, devenind mai competent, fiecare membru pe bucata lui, si evoluand de la niste racani incapabili la  veterani caliti in focul luptei.  Daca membrii echipajelor castiga suficienta experienta, ei pot dobandi diverse skilluri sau perk-uri care vor imbunatati substantial felul cum evolueaza tancul pe campul de lupta,  gen (nu „genul” folosit de hipsteri, da?) skillul de reparatii care va scurta foarte mult timpul necesar de reparatie a unei componente distruse in timpul luptei, cum ar fi senilele (daca sunt rupte te fac o tinta imobila numai buna de punctate). Gen. Alte skilluri iti maresc raza vizuala a tancului (cu cat e mai mare cu atat vezi mai multe tancuri fara sa fi vazut la randul tau), manevrabilitatea vehiculului, acuratetea tunului la focul din miscare, lupta antiincendiu, nivelul de camuflaj si altele, gen.

Tancul mai poate fi imbunatatit cu niste module suplimentare, achizitionate cu credite care iti dau cateva avantaje relativ minore, gen timp de tintire cu 10% mai rapid, incarcarea tunului cu 10% mai rapida sau +5% la atributele echipajului. De asemenea, se mai pot cumpara niste consumabile pentru utilizarea in timpul luptei: un consumabil folosit la repararea unui modul distrus, prim ajutor pentru „invierea” unu membru al echipajului scos din lupta, extinctor de incendii etc.

Diferente intre natiuni exista, tancurile fiind suficient de individualizate si modelate pe baza realitatilor istorice (sa zicem mai mult inspirate, realitatea fiind interpretata intr-o directie sau alta). Astfel avem ocazia sa conducem celebrele tancuri care au arat campul de lupta in al doilea razboi mondial, astfel : T34, Panzer IV, Sherman, Panther, Tiger. Daca pe partea de modelare si grafica nu prea am ce reprosa, programatorii bielorusi facand o treaba excelenta, pe partea de comportament si caracteristici a tancurilor ar fi foarte multe de discutat . Astfel, vei avea surpriza sa descoperi ca Tiger-ul nu e chiar mastodontul indestructibil din timpul razboiului care semana teroare printre inamici, fiind mai degraba o felina domesticita, si asta de dragul echilibrului.

O parte din tancurile prezente in joc nu au existat in realitate si au ramas doar la stadiul de prototip. Sunt convins ca multi dintre voi si-au dorit sa conduca creatiile masluite de mintile mai putin sanatoase ale cercetatorilor germani si pentru ei gasim in joc Maus, Lowe, E 100, pentru a enumera doar cateva.