In urma cu cateva luni, nu stiam prea multe despre Wasteland. In afara de faptul ca ar fi fost parintele celebrelor RPG-uri Fallout, nu asimilasem prea multe informatii. 

Putinele screenshot-uri care le vazusem, mi-au proiectat un zambet stramb. Asta sa fie precursorul unuia dintre jocurile care m-au marcat cel mai tare ? Probabil, daca mi-ar fi picat in mana prin „tinerete”,  l-as fi incercat, dar oricat de avid as fi de rpg-uri post-apocaliptice, am si eu o limita. Efectiv nu as putea sa il joc in prezent doar de dragul istoriei.

 

Tot rasfoind No Mutants Allowed (nma-fallout.com) am descoperit proiectul Wasteland 2, lansat pe kickstarter.com  de catre Brian Fargo, fondatorul Interplay.

Un pic de istorie:

Dupa achizitia pachetului majoritar de actiuni in 2000, de catre compania franceza Titus, Brian Fargo a parasit Interplay, o corabie care incepuse sa se scufunde, fondand in 2002 inXile Entertainment (numele vine de la „in exile”, fondatorul considerandu-se in exil, dupa ce pierduse compania care o fondase).

Interplay a inceput sa acumuleze datorii din ce in ce mai mari, Fallout 3 sub numele de cod Van Buren a fost anulat, si ajunsa in pragul falimentului a fost nevoita sa cedeze licenta Fallout catre Bethesda Softworks. Si-a oprit totusi dreptul de realizare al unui MMO in lumea Fallout, drept care l-a pierdut recent in instanta, deoarece nu a indeplinit clauzele contractuale impuse de Bethesda.

Wasteland 1 a fost realizat in 1988, iar povestea jocului se desfasoara in viitor, adica in 1998 , dupa un razboi nuclear intre S.U.A. si Rusia aliata cu China. Toata lumea a fost devastata, transformandu-se … intr-un Wasteland! Tu controlezi un grup de rangeri, reminiscentele armatei americane, si explorezi ce a mai ramas din frumoasa noastra planeta. Jocul a fost un succes, fiind considerat jocul anului in 1988 la categoria „Adventure” de catre Computer Gaming World. Daca vi se pare ca povestea seamana destul de mult cu cea din Fallout, nu va inselati deloc!

In prezent:

Pentru a incepe lucru la Wasteland 2, fara ajutor extern (a se citi: publisheri rai si avizi de bani) care sa influenteze/impinga jocul intr-o directie mainstream, complet in defavoarea gamerilor hardcore, dornici de un RPG old school / post-apocalipitic / izometric / turn-based(?), Brian a folosit platforma kickstarter.com pentru a finanta jocul.

Si bine a facut, pentru ca suma de 1 mil $ ceruta initial pentru a incepe productia , din care 100.000$ i-a pus din buzunarul propriu, a fost depasita cu mult, datorita unui val de entuziasm si dorintei publicului pentru un rpg „ca pe vremuri”. Fiind fan inrait al seriei Fallout, am „donat” si eu 15$ (am facut update la pledge pentru varianta collector’s – 115$). De fapt termenul de donat este impropriu folosit, pentru ca, kickstarter se bazeaza pe un sistem de rewarduri oferite de developeri in functie de suma promisa/donata. Reward-ul meu este chiar copia digitala a jocului in momentul lansarii.

Interesul neasteptat pentru proiect, si atingerea pragului de 2.1 mil $ a adus participarea celebrului game designer, Chris Avellone, si colaborarea partiala a companiei unde lucreaza in prezent, Obsidian Entertainment – o mare parte din fosta echipa de la Black Isle/Interplay care a fost vinovata de seria Fallout,  Planescape Torment, isi face veacul pe aici :P.

Vezi aici un interviu  interesant cu Chris Avellone despre Wasteland 2, game design, RPG-uri si cum pot fi anulate proiecte la care ai lucrat si ai pus suflet ani de zile. Fragment din interviu:

„What piece of content that you contributed to was hardest to see cut from a project?”

Ulysses in Fallout: New Vegas, seeing all of Van Buren canceled after 3+ yrs of design work, and losing the EPA in Fallout 2. Who knows, maybe I can use the EPA in Wasteland 2. [Note: „EPA” refers to the Environmental Protection Agency, an area that was planned for Fallout 2.

In aproape o luna, proiectul a strans peste 3.1 mil $. Wow!

Productia a inceput, termenul estimat de livrare este de 18 luni, site-ul jocului Wasteland 2 este deja online si se poate face preorder in continuare! There is hope in that mushroom cloud!