Mecanica bat-o vina

Wasteland 2 este un RPG oldschool, izometric, 3D. Vezi terenul de undeva de sus din tavan, poti sa rotesti camera si sa faci zoom. Un mic sacrilegiu pentru cei care se asteptau la vederea fixa, izometrica 2D din Fallout sau chiar din mai recentul Shadowrun Returns.

Astfel, esti nevoit sa freci in continuu camera pentru a scotoci dupa fiecare cutie, seif, groapa, jocul nefiind gandit sa poata fi jucat dintr-un punct fix. Desi la inceput este destul de obositor, pe masura ce joci, te obisnuiesti si incepi sa apreciezi libertatea oferita. Iti recomand sa dezactivezi de urgenta din OPTIONS, „motion blurul”, daca nu vrei sa versi lacrimi pe tastatura si sa ai dureri de cap.

Ca o precizare, trebuie mentionat ca jocul nu are ciclu zi/noapte ca in Fallout, deci automat questurile care apar doar noaptea sau se pot rezolva la anumite ore din zi nu exista. Sunt trist..

Lasa vorba si zi-mi de cafteala

Hey man you know I’m really okay
The gun in my hand will tell you the same

(The Offspring – Bad Habit) – Game Over

Jocul are implementat un sistem de lupta similar cu Jagged Alliance sau Fallout Tactics. Astfel lupta este pe ture, ca la sah. Squad-ul poate ajunge la maxim 7 personaje, fara a mai pune la socoteala diversi followeri pe care ii aduni de pe drum si nu ai control asupra lor. Desi te poti folosi de relieful din jur si diversele obiecte pentru avantaje tactice, de multe ori lupta se rezuma in a trage primul pentru a beneficia de primul „extra shot”, crouch (pentru a creste hit chance-ul) si ambush. Nu poti alege in ce parte a corpului poti trage (ca in Fallout 2) – in afara de optiunea de head shot, relativ inutila in opinia mea, datorita hit chance-ul scazut si a numarului de AP-uri necesare marit. Mai bine trag 2 focuri de arma, decat unul cu damage mare si hit chance scazut, zise haiducul din mine.

Animatiile sunt misto, avem GORE-ul din Fallout, corpurile se fragmenteaza in partile componente, iar in zilele cu soare (a se citi „luck”), o rafala de SMG poate despica un inamic in doua. Ce poate fi mai placut la cafeaua de dimineata decat sa savurezi cum se taraste cateva secunde, torsoul intr-o balta de sange. Yummy! Daca preferi „medium rare” sau „well done” nu lipsesc nici armele energetice. Armele sunt foarte variate, de la banalele bate de baseball, chei de butelie, pistoale diverse, sniper rifle-uri, assault rifle-uri, lansatoare de rachete, grenade, batoane de dinamita pana la ion beamer, neutron projector sau minigunuri daca vorbim de „big guns”. Aproape toate armele se pot upgrada daca detii in party un ranger „skillat” in weaponsmithing. Lunete, incarcatoare care micsoreaza „jam rate-ul”, laser sight-uri, toate sunt gandite pentru a da de inteles inamicului ca dreptatea este de partea ta si „resistance is futile”.

Role Playing Game?

Nu ma refer sa te imbraci in costum de pompier si sa-ti salvezi prietena deghizata in catwoman. Da, e treaba ei cum s-a urcat pe frigider.

Pentru cei straini de acest tip de RPG-uri, care in general necesita mai mult gandire decat un click fest din Diablo 3, meniul de inceput al jocului in care iti creezi squad-ul, poate fi descurajant. Ai 7 atribute: Coordination (extrem de important pentru numarul de action pointuri – poate face diferenta intre a trage cu un assault rifle o data sau doua de ori), Luck, Awareness, Strength, Speed, Intelligence (numarul de skill-urip per level e influentat de acest atribut) si nu in ultimul rand, Charisma.

In plus, fata de cele 7 atribute mentionate mai sus, exista un sistem de skill-uri grupate pe: „General Skills”, „Weapon Skills”, „Knowledge Skills”. E bine sa-ti creezi rangerii cu skill-uri complementare. De exemplu, team leaderul meu, ButcheR :D, e un smooth talking guy, cu leadership, high intelligence si charisma, dar care stie si ce e ala un assault rifle. De asemenea, este obligatoriu sa ai un sniper (death from afar) pentru situatiile cand Julieta nu vrea sa coboare de la balcon de buna voie. Nu stiu cum poti lasa toate cutiile si seifurile nedesfacute. Asa ca un ranger priceput in lockpicking, safecracking este mai mult decat binevenit.

Ca niste recomandari pentru inceput, nu baga puncte in demolition, surgeon si computer science. Din AG Center o poti pescui pe Rose, o tipa buna la computer science si surgeon. In „LEVE L’UP MINE” o sa-ti dea join un miner muschiulos, ideal pentru a-ti cara toata casa in spinare si care stie evident de demolition. BTW, charisma influenteaza personajele care iti vor da join.

Ma declar cam dezamagit de faptul ca atributele principale nu afecteaza skill-urile. Mi s-ar fi parut normal ca fara un strength decent, sa nu poti folosi big guns. Cum poti sa tragi cu minigunul cand tu esti un ranger rahitic, geeky type cu strength 3? Sau cum sa ai PHD in computer science, cand tu la intelligence ai 2 puncte bagate?