Dialogurile si umorul negru

Umorul negru, easter egg-urile (referinte subtile la diferite jocuri, carti si filme celebre) sunt unul din punctele forte ale acestui joc. Dialogurile interminabile, pline de savoare nu-i vor dezamagi pe cei care si-au dorit un joc „cu substanta”, o specie atat de rara in zilele noastre.

Cateva exemple: Exista o locatie numita „LEVE L’UP MINE” :), intr-o zona am gasit ultimul interceptor V8 al lui Mad Max, o disketa de 3.5″ cu Wasteland 1, Waterchip-ul din Vault 13/Fallout 1 si spre final am dat peste un calculator care rula Wasteland 3 :).

You see an IBM PC on the table. The screen says Wasteland 3. You shiver with anticipation.

Sa speram ca nu mai trebuie sa asteptam 25 de ani pentru urmatoarea iteratie. In Ranger Citadel exista un terminal pe care poti juca jocul Snake. Dar de fapt, acel terminal este un emulator de Commodore 64, si daca inlocuiesti un fisier pe HDD, poti juca orice joc compatibil cu acel procesor :).

Adult contentul nu lipseste. O prostituata „Anna” din Railway Nomads, l-a infectat pe ButcheR cu boala venerica numita Dizzy Dragon. Ce parea un chilipir (15 scraps), a devenit o provocare pentru rangerul cu Field Medic si Surgeon.

Travelers, I can smell the loneliness of the empty wastes upon you. I have seen you coming, and know why you are here . I did not however, see that there would be so many of you. Will you take me in turn, or ravish me all at once?

De asemenea, se pare ca developerii au avut o obsesie pentru capre, le gasesti peste tot, chiar si in bordeluri, si se pare ca au destul de mult succes.

Printre cele mai funny locatii mi s-a parut Angel Oracle si inhabitantii ei: „The mannerites”. Niste oameni extrem de politicosi (aveau „manners”), dar care nu pregetau sa te omoare in caz ca uitai sa te speli pe dinti sau aveai matreata. Cel mai mic defect al lor era faptul ca erau canibali. (Noroc ca le-am gasit o alternativa la carnea de om – Quest)

Cum stam la capitolul grafica?

Grafica este bunicica, caracterizata de unii ca fiind cam stearsa. Mie mi se pare ca se potriveste destul de bine cu tematica jocului, si desi mergea mai polished, nu poti sa ai pretentii prea mari de la un joc indie, facut de o mana de developeri. Fallout-urile nu au excelat niciodata la grafica (SVGA 640×480), iar cand iti doresti un joc care sa livreze mai mult decat un ambalaj lucios (vezi Crysis, Assassin’s Creed), devii cel putin indulgent.

Un lucru care m-a amuzat in timp ce jucam, a fost un billboard prin desert, pe care scria ceva de genul:

Wish we had used Unreal Engine :)

Din motive de buget (redus) au folosit Unity si asta se traduce prin performante mediocre (sacadari in timpul jocului inainte de primul patch), chiar si pe sisteme performante. Quick Save-urile/Quick Load-urile te vor afecta destul de mult daca nu ai un SSD, iar faptul ca jocul se „pauzeaza” in momentul cand dai alt-tab e destul de deranjant.

Buguri

La fel ca seria Fallout, Wasteland 2 este plin de bug-uri, chiar si dupa primul patch aparut de 1.5 GB.

Sunt mai pregnante in ultima parte a jocului si mai ales in Hollywood, care este aproape broken daca nu faci questurile intr-o anumita ordine, astfel incat sa declansezi triggerii setati de programatori. Se vede ca pe final probabil au ramas fara bani si prima parte a jocului (Arizona), care a fost in beta, si automat testata intensiv de „backers”, a iesit mai mult decat ok.

Problema bugurilor e oarecum de inteles avand in vedere complexitatea jocului si interconectarea questurilor.