Si cum e atmosfera, armele „e” misto?

Ritmul jocului este excelent, ca de obicei. Mediul inconjurator este detaliat si divers, de la zapada in desertul afgan si trecand prin  mediul urban din L.A. Vei avea ocazia sa conduci si  niscai vehicule motorizate dar si unele „copitate”, adica un cal in Afganistan. Momentul respectiv mi-a amintit de Rambo 3 si vei avea ocazia sa ataci frontal un tanc asemanator cu  Mamutii din Red Alert . Cu calul.  Maxim de inteligent ce pot sa zic. Engine-ul jocului isi arata insa varsta, batranelul iesind cam sifonat in comparatie cu alte jocuri recente si cu engine-uri mai avansate, gen Battlefield 3, Crysis sau Farcry.

In materie de arme ai de unde alege,  de la pistoale la  pusti cu luneta cu care poti sa tragi prin zid. Cele mai utile arme mi s-au parut cele cu  target finder, care iti indica inamicii cu un romb si sunt foarte utile mai ales in plansile foarte incarcate. Attachments-urile armelor sunt foarte diverse si nu de putine ori vei gasi arme „imba”.  Mi-a mai placut  ca ai ocazia, in anumite momente, sa joci chiar cu eroul negativ al jocului  – aaa yee! De asemenea, de remarcat atentia la detaliu a producatorilor jocului  – de ex:  soarele se reflecta in lunetele inamicilor si in multe cazuri ii vei depista pe sniperii aia ghidusi si de altfel greu de depistat dupa reflexiile soarelui. Ce mi s-a parut ciudat e ca l-am gasit si pe Butcher in joc, uitati de va minunati!

In ce priveste inteligenta artificiala, aceasta cam lasa de dorit. Inamicii par sa sufere de un retard sever, ca si in celelalte jocuri CoD si gasesc ca e bine sa se ascunda dupa un obstacol lasandu-si jumatate de corp pe afara si de preferat capul, ca sa vada mai bine de unde vine glontul. Nu te astepta ca haitele de dusmani sa conlucreze si sa iti faca o miscare de incercuire, cu initiere prin flash bang sau cine stie ce alte manevre. In cel mai bune caz, ciumpalaci cu sabii si bate se vor gandi ca e bine sa te atace frontal, asta in timp ce tu ai ditai arma in mana.  Probabil se gandesc ca nu o vei folosi.

I want more challenge

You got it. In multiplayer. Partea de multiplayer  te imbie cu o gramada de optiuni si te va tine ocupat o gramada de timp.  Fata de primul Black Ops avem schimbari si aici, astfel s-a renuntat la sistemul cu puncte COD si s-a trecut la un sistem cu tokens, obtinute odata cu avansarea in nivel si care iti vor permite sa dai unlock la diverse bunatati. Sunt 55 de nivele de grinduit plus inca 11 nivele de Prestige .  In cazul in care nu esti multumit cu clasele prestabilite, poti sa iti customizezi personajul cu sistemul Pick A Class, unde ai la dispozitie 10 puncte care pot fi impartite intre arme, echipament si perkuri.  Posibilitatile de customizare ale caracterului  devin astfel destul de variate,  si poti sa pui pe tine 2 arme principale (in locul uneia prinicpale si a uneia secundare) sau poti sa te umpli de perkuri de exemplu si sa mergi la lupta doar cu un cutit. Rambo, ce aia a masii…

In ce priveste modurile de joc acestea sunt diverse si pentru toata lumea , si iti vor oferi suficienta distractie si asta pentru o perioada lunga.  Campurile de lupta sunt la fel de mortale ca si pana acum, luptele ii vor favoriza pe cei cu reflexe bune si pozitionare inteligenta. Victoriile iti vor aduce experienta si odata cu aceasta noi unlockuri, echipament mai bun, score streak-uri si asa mai departe.

Call of Duty: Black Ops - Cu gun-ul la vanatoare Guess who brought a jet to a gun fight? Un scut si o rugaciune nu a ajutat pe nimeni..

Dar eu vreau campionat, gen liga lui Mitica

You got that too. O noutate pentru franciza Call of Duty o reprezinta introducerea sistemului League Play, destul de asemanator cu sistemul implementat in Starcraft 2. Astfel, va trebui sa joci 5 meciuri de plasament  la inceput, pentru a-ti afla skill-ul si a fi incadrat intr-una din cele 6 divizii disponibile (iron cea mai slaba, masters cea mai tare), in functie de cat de bun  esti.   Deosebirea masiva fata de celelalte moduri de joc este ca ai absolut totul la dispozitie de la bun inceput, totul este unlocked si diferenta o va face doar talentul fiecarui jucator in parte.  Este o veste buna pentru cei care nu au timp/chef  sa grinduiasca pana la nivelul maxim ca sa aiba acces la  toate optiunile. Sistemul de matchmaking te va plasa , in teorie cel putin, cu jucatori de nivel similar si daca esti suficient de bun vei avea sansa sa iti imbunatesti clasarea in divizie si, de ce nu, sa promovezi intr-o divizie superioara. Daca esti paleta, evident vei retrograda intr-o divizie inferioara. Pentru ca meriti.

Dar vreau si mai mult sange, sau niste creier…

In Black Ops 2 se intoarce si Zombie mode,  cu acelasi mod cooperativ in care te lupti sa faci fata asaltului nesfarsit de morti vii.  In partea astea noutatile nu sunt foarte multe sau foarte interesante, avand posibilitatea sa te lupti in paralel cu alta echipa de „umani” , fiecare trebuind sa ramana ultima pe campul de lupta, si neputand sa ii omori pe ceilalti in mod direct. Transit e urmatorul mod, in care mai multe harti sunt lipite intre ele printr-un autobuz si unde vei intalni  mortalai din ce in ce mai puternici.

Merita?

Da. Per ansamblu, jocul a reusit in ceea ce si-a propus, campania antrenanta si cu o poveste interesanta si multiplayer-ul cu nou introdusa liga, aducand o briza de aer proaspat in deja clasica formula Call of Duty. Se va dovedi suficient pe termen lung?  Inca nu stim.  Ce as putea insa sa afirm este ca urmatorul joc va trebui sa faca un pas intr-o directie noua, pentru ca acum doar avem parte de o Marie cu alta palarie, ce e drept o palarie spectaculoasa. Dar asa cum si de cea mai frumoasa femeie tot se plictiseste cineva, asa si seria Call of Duty va trebui sa se reinventeze. In incheiere, o poza deosebita cu „evil”ul jocului, Raul Menendez care demonstreaza ca Treyarch cel putin nu duc lipsa de umor. Hint: poza face parte dintr-un filmulet bonus de la sfarsitul jocului.