Castelul se vede in zare,  mandru si amenintator. Armata se pune in miscare, in linii ordonate care inainteaza fara frica, ca manate de o mana invizibila.  Un tir necrutator de arbaleta, provenind din turnul cel mai inalt al castelului, secera siruri intregi de atacatori, asemeni unei mitraliere. O ploaie de foc acopera campul de lupta si soldatii care inainteaza fara oprire, tot inainte, tot inainte! Putinii luptatori care ajung sub zidurile castelului, se topesc in santul cu lava sau se prabusesc sub tirul naucitor de arbaleta. Turnul magic ii termina pe ultimii indrazneti.  Inainte spre moarte vitejii mei! Cam asa ar arata  Defender II, daca ar fi un film regizat de Sergiu Nicolaescu, sunt sigur de asta! Bag mana in santul cu lava…

Ce avem noi aici?

Ok, ok, este vorba de fapt de un joculet de Android/IoS, emanat de la Droidhen si care este in topul descarcarilor pe ambele platforme si asta pe  pe buna dreptate.  De ce? Este un tower defense de care nu te vei plictisi prea curand, numarul mirobolant de plansi,  arborele de upgrade-uri si cafteala in multiplayer „obligandu-te” sa il mai butonezi putin. Si inca putin. Hai inca o plansa… Capisci?

In principiu e simplu, tu esti un “castel” dotat cu o arbaleta si trebuie sa omori carcaieci care vin in valuri-valuri sa iti atace castelul. Easy to learn, lifetime to master? Nu chiar, este totusi un joc pe mobil dar  puncteaza „biniditat” cum ar zice niste clasici in viata. Sa zicem easy to learn, a month to master? Close enough.

Deci… ce si cum in Single Player?

Jocul se desfasoara pe un singur camp de lupta,   tu si castelul sunteti in stanga iar hoardele navalitoare vin din dreapta.  In Single Player jocul se imparte in mai multe plansi, fiecare cu un timp limitat in care trebuie sa elimini numarul dat de carne de tun care se revarsa spre zidurile tale.  La finalizarea cu succes a fiecarei plansi, vei castiga bani, cristale si experienta. Toate sunt necesare daca vrei sa iti imbunatesti diversele caracteristici impartite in 4 ramuri de cercetare (damage, vraji, defense si arbaleta). Err, am combinat termeni in engleza cu termeni in romana. Puristii ma vor in santul cu lava. Celorlalti nu le pasa.

Plansile in SP vin la pachet de cate 10, ultima din pachet avand un boss sau 2 la sfarsit care sunt mult mai puternici decat minionii obisnuiti.  Cam pana la plansa 100 bossi vor fi ceva mai problematici, dar odata ce pui putina „carne” pe tine nu se vor mai constitui intr-o amenintare serioasa. Oau, plansa 100 suna… mult, asa-i? Dar ce zici atunci de plansa 400, sau 500?

Jocul mai beneficiaza si de o lista de achievment-uri care, odata obtinute, iti aduc niscai avantaje,  gen aur in plus per kill, damage suplimentar la vraji, chestii bune si utile adica. Trebuie sa faci insa grind temeinic si sarguincios pentru achievment-uri, deoarece acestea din urma nu sunt usor de prins. Cam ca femeile asa.

In single player, treaba avanseaza destul de usor si ai un numar imens de planse de completat. Eu de exemplu, am ajuns la plansa cu nr. 200 dar cumva am zgariat doar varful iceberg-ului… Am citit de niste legendari care au ajuns mult mai departe. Nu pot sa zic decat ca sunt niste oameni dedicati. Serios, sunt.

Eu vreau sa ma bat cu oameni adevarati…

Jocul straluceste cu adevarat in multiplayer, sistemul automat de match-making punandu-te fata in fata cu alti jucatori de nivel apropiat, cel putin in teorie.  Nu te astepta totusi la un MM de nivel Starcraft2. Si ala mai da buleli. Modul de calculare a nivelului jucatorilor cred ca se face in functie de sumele de bani si cristalele cheltuite, si de aceea este posibil ca uneori luptele vor fi dezechilibrate, in functie de upgradurile achizitionate. De ex., daca tu bagi ca berila upgrade-uri in castle wall si mana pool, vei descoperi ca damage-ul tau este insuficient sa opresti hoarda barbara care iti va zbura zidurile ca lupul bordeiele purcelusilor.

In MP, luptele se desfasoara in paralel, fiecare jucator avand de infruntat aceeasi adversari care vin concomitent. Intr-o casuta in dreapta sus iti vei vedea adversarul si evolutia lui si in functie de viata, mana si de usurinta cu care omoara ciumpalacii iti vei da seama cat de grea va fi lupta. In primele 30 de secunde cam imi dau seama daca voi castiga jocul sau daca nu.  Cel mai misto e cand nu iti poti da seama si asteapta-te la o lupta stransa, pana in ultima clipa!  Monstrii vor veni in valuri succesive din ce in ce mai masive si vor sfarsi sa te copleseasca si va castiga cel care ramane ultimul in picioare pe campul de lupta, chiar si cu o secunda in plus. Am castigat si am si pierdut jocuri la o secunda!

Tips and Tricks (No hacks!)

Din experienta proprie (este suficient procentul de 70% victorii in MP?), merita sa investesti banii in urmatoarele upgrade-uri : agility, fatal blow, multiple arrows,  strength, city wall, powershot,  de preferat in aceasta ordine.  Restul upgrade-urilor monetare sunt secundare…  si doar daca ai bani de cheltuit.  Aici intra si upgade-urile de castel, care nu mi se par prea interesante (magic tower, lava moat) si sunt jos de tot in lista de prioritati si doar asa… o data la luna plina sa mai bag un upgrade. Azi e luna plina, deci voi baga un upgrade.

Agility creste viteza sagetilor si implicit DPS-ul, care combinat cu fatal blow (creste crit chance cu 5%) se dovedeste o combinatie castigatoare comparativ cu upgrade-urile limitate la damage brut, adica la strength. Cu cat ai mai mult agility, cu atat creste numarul sagetilor lansate intr-un timp dat si, evident, creste si numarul criticalelor. Deci prefera agility pestre strength.

Multiple arrows  este foarte util ca si upgrade, dar foarte scump. Fa un calcul si vezi cand devine rentabil sa il iei, comparativ cu upgrade-ul la strenght, care este mai rentabil sa il iei pana la un punct. Multiple arrows, iti creste damage-ul procentual (10% – 15%), in timp ce strength-ul intr-o proportie fixa (4 damage). Deci trebuie sa faci putina matematica, hai ca nu e greu! Ok, pentru unii o fi greu dar trebuie sa mai existe si invinsi, corect?

Cristalele merita sa le investesti in arbaleta de pe randul de jos, de fiecare data cand devine disponibila, cu prioritate. Arbaleta upgradata iti da puncte in plus la skill-urile de damage si e bine ca iti da la skill-urile avansate unde upgrade-urile cam costa.  Apoi ar trebui sa bagi in mana pool si in puterea spell-urilor de foc, gheata si fulger. Mare atentie la vraji, pentru ca vei fii tentat sa upgradezi vrajile de nivel mare si sa le folosesti doar pe cele avanstate. Vei descoperi cu stupoare ca mana pool-ul este insuficient sa dai vraji in ritm constant.  Eu de ex, folosesc Armageddon (lvl.3) Frost Nova (lvl.2) si Lighting Strike (lvl.1). Armageddon este pentru mass damage  si o folosesc in ultima instanta, in situatiile disperate cand nu mai reusesc sa omor crittershi suficient de rapid. Frost Nova o pastrez de obicei  pentru insectele ranged, pentru ca daca nu le opresti la timp, pot face mult damage intr-un timp foarte scurt. Lightning-ul il folosesc cand celelalte 2 vraji sunt pe cooldown, asta doar incetinind lacheii inamicului intr-o mica zona.

Dinero?

Jocul costa 0.89 EUR pe IOS, iar pe Android  este, evident, dar chiar evident –  free-to-play (take that, Butchere!) dar cu o conditie: ai bannere cu reclame care apar doar in ecranele de inceput, nu si in timpul jocului efectiv. Not bad. Droidhen a monetizat jocul si altfel prin oferirea optiunii de a cumpara aur si cristale cu bani adevarati.

Mi-ar fi placut sa existe un sistem de chat cu adversarul in MP, eventual si un ladder dar cred ca deja cer prea multe de la un joc pe telefon. In concluzie, la lupta feciorii mei (si fecioarele mele) avem de masacrat legiunile de inamici, nici un/o picior/aripa/roata sa nu ramana din ei! Tonight we dine in hell! Or KFC.