Au reusit blizzardieni sa obtina ce au dorit?

In mare parte da. Luptele sunt relativ scurte,  jocul are ritm, nu se pierde in peisaj si lucrurile evolueaza destul de repede.

Dificultatea nu este foarte ridicata si se poate invata destul de usor.  Nemaifiind obligat sa dai last hituri, deny-uri ca sa faci bani este mai putin stress si este de ajuns doar sa stai pe langa locurile unde are loc actiune  si sa acumulezi experienta.

Un alt plus ar fi ca luptele de echipa au loc mai des si mai rapid, fiindca nu mai este chiar atat de important sa stai pe lane.

De asemenea, am observat ca deconectarile sunt destul de rare si faptul ca chat-ul se desfasoara doar pe canalul echipei tine flame-ul sub control. Mai mult timp de jucat, mai putin timp ocupat cu flame-ul si trollat-ul. Good.

Chit chat Fight, fight! Luand bataie!

Match making-ul functioneaza binisor, in putine ocazii dand rezultate ciudate. Nu exista un mod AP (all-pick) si tu iti alegi eroul inainte de inceperea jocului, fara sa stii cu cine vei juca in echipa si nici pe ce harta. De aceea, trebuie sa te bazezi pe motorul de MM care va face restul alegerile pentru tine. In marea majoritate a timpului o face bine, echipele combatante fiind relativ similar alcatuite. Deci, no major complaints here.

Grafica este de calitate, caracterele fiind modelate cu atentie iar hartile sunt minutios facute, cu binecunoscuta atentie la detalii a Blizzard. Cerintele de sistem sunt omenesti, nefiind nevoit sa ai ultimul racnet de calculator ca sa il joci.

Jocul are si cateva minusuri, poate cel mai important fiind faptul ca poti face un backdoor nesimtit cu unele caractere si sa castigi jocul nemeritat. Astfel, baza si nexusul sunt vulnerabile de la inceput (in DOTA 2, de exemplu, un turn este invulnerabil daca turnul aflat inainte sa pe lane este inca in picioare) si exista cateva caractere cu care poti sa profiti de aceste vulnerabilitati.

De asemenea, nu prea imi place cum sta treaba cu aggro-ul. Cu tower & creep aggro – care  lipseste cu desavarsire. Daca ataci un erou care se afla in fata turnurilor sale, o poti face fara probleme deoarece nici minionii lui nici turnurile nu vor reactiona in nici un fel.  Obisnuit cu DOTA 2 si LOL, unde turnurile si creepii sareau imediat pe agresor aici te cam descumpaneste putin.  Aici poti sa faci dive si sa omori eroii inamici si atat timp cat sunt creepi de ai tai pe lane, nimeni nu va ridica un deget :). Chestia se pare ca este intentionata, pentru a scurta durata de joc dar mi se pare putin fortata.

Pe partea de social, mi-ar fi placut sa ai posibilitatea sa vezi jocuri live direct din interfata, ca in DOTA 2 dar nu cred ca se va intampla asta prea curand. Nici jocurile prietenilor nu le poti vedea ca spectator, doar replay-urile. Ma rog, noroc ca exista Twitch.

The end is near…

Pana la urma insa  jocul este reusit. Toti cei care au vrut sa joace MOBA pana acum dar le-a fost frica sa se apuce  (prea greu, comunitate retardata etc) ar trebui sa il incerce. Daca au si un prieten sau mai multi cu care sa joace, experienta va fi si mai placuta. Plus ca poti sa calaresti un porc. Sau un unicorn. Adica, unde mai vezi caractere din Starcraft calarind?

Deci, cine e mai tare, Diablo sau Kerrigan?