Care este cea mai importanta componenta a unui telefon? Ecranul? Memoria? Procesorul? Dupa umila mea parere, pe locul 1 este bateria.

Sa ma explic. Intr-o epoca in care smartphone-urile si tabletele sunt la putere si performantele au crescut in ritm sustinut, bateria a fost cam singura componenta care nu prea a reusit sa tina pasul. Cei dintre noi care au trait epoca de inceput a telefoniei mobile isi aduc fara indoiala aminte de „nemuritoarele” Nokia. Atunci nu exista conceptul de low-battery. O liniuta insemna cateva zile de functionare.

 apop3NE_700b

via 9gag

Fast-forward pana in prezent. Acum aproape ca trebuie sa mergi permanent cu telefonul legat la o sursa de curent ca sa nu stai cu emotii! Aplicatiile sunt power-hungry si daca mai bagi si un joc complex, treaba este destul de clara – vei ramane fara baterie in scurt timp. Si asta desi bateriile au crescut si au niste capacitati din ce in ce mai mari. Cand indicatorul bateriei iti arata 25%, deja inseamna ca mai ai cateva ore de functionare, in cel mai bun caz. Si ce te faci cand ai nevoie urgenta de „a little more juice” si nu exista nicio priza in jur?

Ce ai spune de o baterie externa?

Sunt cateva situatii in care o baterie externa este sfanta.

De cate ori ai plecat in calatorie si ai constatat cu stupoare ca bateria aia full incarcata incepe sa gafaie dupa 2-3 ore de jocuri si filme? Un zbor cu avionul de cateva ore sau un drum cu trenul va fi suficient sa iti trimita telefonul in moarte clinica.

Sau ce te faci daca pleci intr-o excursie per pedes intr-un oras nou? Mai bagi un GPS, mai bagi o filmare, o fotografie. Rezultatul este acelasi – baterie decedata. Sau esti in munti la cort. ‘Nuff said.

Ce solutie avem? Sa nu mai plecam in calatorie? Mda, ar fi o solutie dar cam extrema. Mai bine folosesti o baterie externa.

Nisa este destul de profitabila, o multime de producatori intrecandu-se in tot felul de modele de baterii externe, de la unele foarte mici, bune numai sa tina telefonul pe linia de plutire pana ajungi la o priza, pana la unele foarte mari, care la nevoie pot sa iti porneasca si masina. Deci avem de ales intre o sumedenie de modele care fiecare incearca sa ia fata concurentilor prin felurite dotari, capacitate, pret sau calitate.

Asa se face ca, prin bunavointa celor de la vetter.ro, am primit spre testare o astfel de baterie externa cu un nume de inspiratie „Apple”- si anume Vetter iCharge X-Light Aluminum.

Sa facem cunostinta!

Vetter sunt o firma din Honk Kong, specializata pe accesorii premium pentru telefoane mobile si care se afla de ceva timp pe piata din Romania.  Si mi-au trimis spre testare bateria mai sus amintita.

Impresia lasata de primul contact a fost pozitiva. Bateria vine intr-o cutie cu un design minimalist, cu o fereastra din plastic prin care se poate vedea produsul. In cutie gasim un pachet la fel de minimalist si anume bateria, un cablu Micro USB si o foaie cu niste instructiuni. Desi numele suna a Apple, in cutie nu avem si un cablu compatibil pentru iPhone. Putem folosi bineinteles cablul telefonului, dar poate ar fi fost „a nice touch” sa fie si un cablu compatibil Apple.

In cutie, nedesfacuta!  Afara din cutie

Bateria arata foarte bine, carcasa fiind unibody,  din aluminiu de culoare argintie. Daca vreti o culoare mai „sauvage”, exista si varianta gold (Bo$$ de Bo$$) si pink.

Designul este sobru, doar sigla Vetter fiind inscriptionata pe una din partile bateriei. Urmele de degete se vad pe carcasa, nu ai cum sa scapi de ele. Dar datorita culorii argintii nu sunt foarte evidente – la fel ca la masini, masina argintie este curata tot timpul :) . Aluminiul, pe langa eleganta sugerata mai are si alt rol, acela de a disipa cu rapiditate caldura de pe componentele electronice produsa in timpul functionarii. Marginea bateriei este ocupata de o banda de plastic care emite o lumina interesanta, in mai multe culori. Vom vorbi ceva mai incolo de rolul ei.