Mai oameni buni, nu stiu ce ati facut voi in 2011 dar eu am terminat Rage 1, m-am jucat putin pe iPhone la Rage: Mutant Bash TV si apoi am uitat de el.

Pana cand am vazut unul din trailere la Rage 2, ca cel de mai jos si am simtit ca innebunesc… de placere. Ia sa vedem daca mi-am creat false asteptari.

Mad Max + Doom + Borderlands + „neon graphics” = ?

Cred ca producatorii si-au pus intrebarea: Cum ar fi daca jocul Mad Max ar primi ceva ADN pe partea de shooting si furie muribunda de la Doom.

Desi Rage 2 nu plezneste de originalitate si ia la rand intentionat si cu nerusinare toate cliseele posibile compenseaza din plin pe partea de actiune, violenta si gore.

Lumea post-apocaliptica din Rage a fost creata in prima instanta de ID Software, iar iteratia 2 in intruchiparea lui Rage 2 a fost creata de Avalanche Studios (creatorul jocului Mad Max) cu ceva influente pe partea de shooting de la ID Software. Lucrul acesta se vede din plin, cel mai elocvent exemplu fiind cea mai misto arma din joc: Shotgunul!

De ce

In general si cu mici exceptii mie imi place sa stiu de ce omor x si y, de ce trebuie sa salvez lumea sau sa rezolv un puzzle, indiferent de tipul jocului, Shooter, RPG, MMORPG, RTS, etc. Si mai trebuie sa specific ca nu uit povestea unui joc care mi-a placut. Dar trebuie sa recunosc, ca uitasem complet ce se intamplase in Rage 1, blank total, amenzie de tip Sanitarium pentru cei mai batrani din voi.

Povesti la gura sobei cu Rage 1

Pe scurt, in 2029 un asteroid cu numele de cod 99942 Apophis loveste Pamantul distrugand civilizatia si transformand frumoasa noastra planeta intr-un wasteland. Asezarile fragile, formate in urma distrugerii totale, incearca sa reziste bandelor de mutanti, banditi si alte pericole. Inainte de impact, omenirea lansase proiectul Eden ce avea ca scop construirea asa numitelor Arks, niste adaposturi ticsite cu tehnologie si cu niste oameni atenti selectionati ca sa poata da restart civilizatiei umane. Spre deosebire de vault-urile din Fallout, oamenii din Arks erau in „deep cold sleep” si tinuti in viata de „nanotrites”, ultimul racnet al tehnologiei pre-apocalipsa si probabil in beta-testing.

Fiecare arca continea 12 pod-uri dar se pare ca proiectul Eden a fost un fail aproape total deoarece tu, in persoana lui Nicholas Raine, esti printre putinii supravietuitori care se trezeste dintr-un asemenea pod si nu esti chiar intr-o stare prea buna. Astfel incepi sa explorezi lumea plina de gasti de criminali, ciborgi, mutanti, supermutanti si un guvern „secret” numit „The Authority” (doh!).

Care e treaba in Rage 2?

Actiunea din Rage 2 se petrece la 30 de ani de la primul joc. Aparent umanitatea si-a mai revenit nitel iar clima nu e desert total – avem jungla, mlastini si zone de tundra. Da, e bine acum. Sau nu, pentru ca Autoritatea condusa de generalul Cross s-a intors si par cam suparati. Aici o sa intervii tu cu shotgun-ul mentionat mai sus si alte arme care se gasesc in arsenalul oricarui ranger respectabil. Ca sa fie cliseul perfect, tu esti Walker, ultimul Ranger care trebuie sa cafteasca tot ce misca, mai putin bizonii (o sa intelegeti voi daca jucati).

In persoana lui Walker ai de explorat o lume open-world, cautand Arks pierdute pentru a recupera tehnologie si a upgrade diversele skill-uri care te vor transforma intr-o masinarie perfecta de ucis. E evident aproape inca de la inceput ca povestea e un pretext destul de subtire pentru a omora tot ce misca intr-un mod cat mai spectaculos.

Dar nu mi-am batut capul prea tare (pentru asta exista Torment – Tides of Numenera sau Disco Elysium) si am purces sa explorez, killarind mutanti, upgradand fiecare arma si abilitate a costumului pe care il aveam la dispozitie. Astfel, in scurt timp, rangerul nostru dintr-un banal pistolar a devenit capabil sa faca double jump, force push, sa detoneze diferite canistre de combustibil cu forta mintii, overdrive care e un fel de quad damage, slam in pamant provocand un mic cutremur care proiecteaza inamicii in toate partile si sa nu uitam de mini gaura neagra care atrage intr-un punct tot ce misca, ideal pentru a concetra totul pentru lovitura fatala.

De asemenea pe langa masina ta principala (care vorbeste), poti colecta si upgrada diverse vehicule pe care le gasesti in lume. Partea de driving e foarte misto, urmariri de tip Mad Max, motociclete, tancuri, chiar si un girocopter, foarte util pentru a explora zone mai inaccesibile.

Exista si cateva orasele unde poti sa faci trading si desi sunt foarte bine realizate, in afara de niste side-missions nu prea poti face mare lucru. Lagooney este situat intr-o mlastina si se vede superb prin ceata iar Wellspring este cel mai apropiat lucru de un oras in toata regula, cu o piata mare, neoane, agitatie si un primar de sex feminin care te avertizeaza mereu sa ai grija de tine cand pleci.

Misiunile celor 3 aliati din joc care constitue principalul fir epic al povestii te pot duce foarte rapid la finalul jocului, daca iti doresti sa termini Rage 2 foarte repede.

Aici e partea slaba a creatiei marca Avalanche Studious – desi ai un arsenal impresionant si este foarte „gratifying” sa macelaresti tot ce nu are aceeasi opinie ca si tine, lumea pusa dispozitie nu reuseste sa ofere suficienta substanta pentru pretextul de a ucide. In scurt timp, misiunile devin repetitive si poti sa pierzi foarte mult timp daca esti meticulos si vrei sa scotocesti fiecare ungher.

In situatiile care ar trebui sa iti folosesti creierul un pic mai mult decat sa apesi pe tragaci, jocul te trage de maneca si iti sugereaza ce sa faci: trage in chestia albastra!

Din punct de vedere grafic, jocul mi-a placut foarte mult + ca am surprins niste peisaje fantastice, numai bune de wallpaper.

Rage 2 promite haos intr-o lume post-apocaliptica si reuseste asta cu succes din punctul meu de vedere. Dar este suficient atat?