Una, alta, ce se mai intampla prin joc

Trebuie sa ai grija cum aloci punctele si sa fie un echilibru intre rata de infectie si mortalitate, astfel daca boala devine grava/mortala  prea devreme, multe tari isi vor inchide granitele, aeroporturile si porturile si boala se va consuma si stinge de la sine sau se va declansa cercetarea pentru tratament, care va vindeca boala inainte sa extermine toata populatia pamantului. Si cum am zis si mai sus, fiecare tip de agent patogen are caracteristicile sale, care te obliga sa abordezi fiecare epidemie putin diferit. De exemplu, bacteria are o caracteristica speciala de rezistenta la mediul inconjurator, atat la frig, cat si la cald, virusul sufera mutatii foarte rapid iar cu ciuperca mai poti infecta niste regiuni suplimentar fata de cea initiala (folositor in situatia in care Groenlanda si-a inchis portul si a ramas singura tara neinfectata, de exemplu).

In partea de sus a ecranului, ai parte de niscaiva stiri, mare parte inutile, de genul, femeie s-a imbolnavit de gripa barbatului, copil de 4 ani reinventeaza roata, oamenii de stinta sunt stupefiati dar printre ele se mai strecoara si cate o informatie utila, cum ar fi faptul ca se inregistreaza migratii neobisnuit de mari de pasari (vei avea un avantaj daca bagi puncte in vectorul de trasnsmisie avian) sau ca un anumit simptom (anemia) a fost inteles de cercetatori si se poate trata mai usor (de evitat cand alegi simptomele bolii). Tot aici primesti informatii cu ce masuri mai iau statele lumii pentru a combate boala : porturi/aeroporturi inchise, distributie de masti, granite inchise etc. Astfel, vei sti pe ce sa te concentrezi mai departe si ce sa faci ca boala sa nu isi piarda eficacitatea. Toate acestea contribuie la creearea impresiei unei lumi vii (sau pe moarte, in functie de cat de abila este epidemia!) si care reactioneaza dinamic la evolutia bolii.

Harta lumii Iubirea e neobservata AKA Friendzone Ecranul bolii

Ca si punct slab ar fi faptul ca jocul are perioade destul de lungi in care nu se intampla nimic si trebuie sa astepti sa se infecteze oamenii, ca sa mai castigi cate un punct de ADN iar in cazul unor boli, cum e fungusul(ciuperca), care are o rata de transmitere relativ scazuta, o sa te cam plictisesti in unele momente. Din fericire, actiunea jocului este suficient de antrenanta si imersiva incat rareori vei simti ca trece timpul greu si vei trece cu vederea acest aspect.

Dar eu am jucat doar Farmville, nu pot sa termin acest joc!

Si pentru ca sunt de treaba, pentru cei care au probleme sa termine jocul (sau lumea), mai jos va dau cateva sugestii, valabile pentru bacterie, si nu numai:
1. Incepe de preferat intr-un stat slab dezvoltat, bine populat si cu legaturi bune cu lumea exterioara (India, Brazilia, China, Rusia).

2. Baga puncte in Aer 1, Apa 1 si Pasari 1 si 2.

3. De-evolueaza orice simptom care apare din senin, deoarece nu vrei sa atragi atentia. Daca boala este sesizata se declanseaza cercetarea pentru tratament prea devreme si boala va fi vindecata.

4. Daca ai probleme cu rata de infectie in Canada, SUA si Groenlanda, va trebui sa mai bagi ceva puncte in rezistenta la frig si cea la antibiotice si sa tii sub observatie viteza de infectare.

5. Astepti ca toata populatia de pe planeta sa fie infectata (vei primi un mesaj in acest sens).

6. In acest moment ar trebui sa ai in jur de 100 de puncte de ADN disponibile, cel putin. Incearca sa ajungi la Necrosis si Coma pentru o evolutie fulminanta a bolii si moarte rapida plus incetinirea cercetarii tratamentului.

7 . O sa trebuiasca sa bagi probabil niste puncte in Genetic reshuffle si Genetic hardening, ca sa incetinesti tratamentul (atentie, ca upgrade-urile se scumpesc cu cate 1 punct, la fiecare upgrade din pagina respectiva).

8. ???

9. Profit!

Succes la infectat si un sfarsit al lumii cat mai rapid!