Cine nu joaca din cand in cand cate un joculet pe telefon? Daca citesti articolul,  sunt sigur ca ai jucat si inca ai ceva jocuri in telefon care asteapta o ocazie sa fie pornite.  Problema cu jocurile pe telefon este ca de obicei sunt destul de simple, repetitive si fara rejucabilitate deosebita.  Ei bine, joculetul despre care vom discuta astazi, Plague Inc, a reusit sa mearga ceva mai departe, sa treaca de simplitatea intrinseca a unui joc pe telefon si sa aduca un plus de  complexitate si dificultate, oferind in schimb o experienta proaspata si antrenanta. Este unul din putinele jocuri pe telefon pe care nu am reusit sa il termin din prima! Aha, we have a smart ass over here!

Vaai, dar ce avem noi aici!

Probabil numele jocului deja iti da o idee despre ce este vorba! Mai precis trebuie sa creezi „the plague” cu care sa stergi umanitatea de pe fata pamantului. Buhahaha, ce malefic! Si ce bine e! Ne-am saturat sa salvam pasaruicile din copitele porcisorilor si sa-i dam bomboane lui Om Nom. Ce poate fi mai satisfacator decat sa vezi cum creste contorul cu victimele epidemiei tale? Ok, ok suna putin morbid dar in fiecare din noi se adaposteste un mic satrap, recunoaste!

Jocul este produs de Ndemic Creations si s-a inspirat dintr-un un joc mai vechi, Pandemic 2. El a fost lansat mai intai, evident, pe IOS, contra cost, anul acesta fiind portat si pe Android, gratuit – ofcourse. Pe varianta de Android trebuie sa suporti niste reclame in josul ecranului si ai cateva abilitati restrictionate – nu poti accelera viteza la care se desfasoara jocul, nu iti poti customiza suplimentar virusul cu care vrei sa ataci omenirea si ai parte de reclame. Bineinteles, poti plati, daca vrei sa scapi de reclame si sa beneficiezi de cateva unlock-uri si niste goodies speciale.

Arme de distrugere in masa – ce si cum

Asa, hai sa vedem  mai pe larg cum se desfasoara un joc. Dupa ce dai new game, ai posibilitatea sa iti alegi tipul de agent patogen cu care vrei sa declansezi epidemia, dintr-un total de 7, fiecare cu caracteristicile sale. Nu toti  sunt disponibili de la inceput, trebuind sa le dai unlock , pe rand, la fiecare, dupa ce ai castigat un joc cu tipul curent de agent patogen, pe dificultate normala sau brutala. Astfel, incepi cu bacteria, apoi urmeaza virusul, fungusul (ciuperca) , parazitul etc. Fiecare sunt suficient de diferiti ca sa creeze o experienta noua la fiecare joc pe care il incepi. Ok, ai ales instrumentul de ucidere, urmeaza dificultatea si apoi denumirea epidemiei. Aici dai frau liber creativitatii, si pui un nume de tinut minte, gen: Ateism, Priapism (multa lume ar vrea sa moara de boala asta… ), Iubire, Moarte, Iuliana (este un nume ales la intamplare, nu ma intrebati, nu stiu nimic, nu comentez :) ) . Denumirea este limitata la 9 caractere, mi-ar fi placut sa fie mai multe, pentru o adevarata explozie de imaginatie.

Pick your poison Iubirea, maladia secolului Si uite asa a inceput iubirea!

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii – BA DA!

Booon. Dupa fineturile astea, incep jocul propriu zis. Ai o harta a globului si trebuie sa iti alegi o tara sau regiune pe care sa o infestezi si apoi astepti sa isi faca boala treaba.Pe harta lumii sunt porturi si aeroporturi marcate pe harta, intre care se misca permanent avioane si vapoare. Acestea iti vor permite sa transmiti boala la mari distante, daca ai grija sa dezvolti trasaturile relevante ale bolii. Ele sunt foarte importante, deoarece unele regiuni, mai bine zis insule, nu au alta cale de comunicare cu restul lumii decat un port. Si situatia devine destul de trista, in situatia in care statul respectiv decide sa inchida portul/aeroportul, deoarece nu mai poti sa contaminezi insula respectiva (vezi fortaretele Groenlanda si Madagascar).

Cu cat creste numarul infectatilor, se inroseste harta si primesti puncte de ADN pe care le poti repartiza in 3 sectiuni: transmission, simptomes si abilities.

„Transmission” iti permite sa alegi vectorul de transmisie al bolii (aer, apa, transfuzii de sange, pasari, etc) care mai departe poate produce mutatii in functie de vectorul ales si de asemenea mareste rata de infectie.

Punctele investite in „simptomes” iti dau posibilitatea sa customizezi cum va arata boala cu care vei infecta populatia lumii, incepand cu simptome usoare si ajungand la cele foarte grave si letale.

Sectiunea de „abilities” iti da voie sa bagi puncte in caracteristici care imbunatatesc rezistenta bolii la factori de mediu (frig, caldura) sau la cercetari medicale sau tratamente.

Review Plague Inc