SPECIFICATII TEHNICE

In tabelul de mai jos puteti consulta principalele date tehnice pentru placile disponibile la test.

KFA2 RTX 2060 EX KFA2 RTX 2070 WHITE Mini Gainward RTX 2070 Phantom GS KFA2 RTX 2080 EX
Core TU 106 TU 106 TU 106 TU 104
Memorie 6 GB GDDR 6 8 GB GDDR 6 8 GB GDDR 6 8 GB GDDR 6
Viteza memorie 14 Gbps 14 Gbps 14 Gbps 14 Gbps
Frecventa GPU Boost 1710 MHz 1620 MHz 1725 MHz 1710MHz
Frecventa GPU Boost 1-Click OC 1725 MHz 1665 MHz 1755 MHz
Procesoare CUDA 1920 2304 2304 2944
Tensor Cores 240 288  288 368
RT Cores 30 36 36 46
Texture Units 120 144 144 180
Interfata memorie 192-bit 256-bit 256-bit 256-bit
Sursa minima 500 W 550 W 550 W 650 W
Alimentare 1 x 8 pin 1 x 8 pin 1 x 8 pin + 1 x 6 pin 1 x 8 pin + 1 x 6 pin
Racire Dual Fan 90 mm Dual Fan 80 mm Triple Fan 100 mm Dual Fan 100 mm

 

Dupa cum se vede, am avut la dispozitie inca un model de RTX 2070, de la Gainward – cu specificatii ceva mai ridicate, fiind un model full-size. Vom vedea mai jos cum se reflecta in rezultate aceste diferente tehnice.

PLATFORMA DE TEST  SI MODUL DE TESTARE

Detaliile sistemului folosit la testare se pot gasi mai jos. Folosit si la testele anterioare,  a permis testarea in conditii excelente a placii video, fara limitari produse de procesor.

Platforma de test
CPU Intel Core i7-9700K 3600Mhz
Motherboard Asus ROG Z-390-H
RAM G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 3200 Mhz CL14
CPU Cooling Noctua NH-D15
Storage SSD Intel 660P Series 512 GB NVMe
PSU Corsair RM750x 2018 80+ Gold, 750W
Monitor LG 27″ 4K 27UK850
OS Windows 10 Pro x64
Driver Nvidia Forceware 430.64
Room temp 26 C

 

Modul de testare este destul de simplu. Avem o lista de jocuri, pe care le-am testat la trei rezolutii – 4K  – 3840 x 2160, 2K – 2560 x 1440 si 1080P – 1920 x 1080. Sliderul de calitate a fost impins la maximum si am folosit in toate jocurile calitata cea mai buna posibil. Am mai folosit pentru testare si 2 teste sintetice, 3DMark si Furmark, ca sa vedem ce scoruri obtinem – desi in viata reala conteaza destul de putin.

TESTE JOCURI SI TESTE SINTETICE

Ce observam in urma testelor? KFA2 RTX 2070 White Mini se comporta conform asteptarilor, obtinand niste rezultate foarte apropiate de celalalt RTX 2070.

Rezultatele in Full HD si 2K sunt solide. 4K not so much, deoarece nu prea atinge 60 FPS. In 4K, daca mai renunti la detalii, probabil ca se poate rula satisfacator, dar eu m-as limita la 2K, acolo unde nimic nu ii pune probleme deosebite, poate cu exceptia Ghost Recon si Metro Exodus.

Putem gasi niste modele KFA2 RTX 2070 la PC Garage, din pacate nu si modelul testat de mine.

STIE RAY TRACING?

De aceasta data, am zis ca e cazul sa arunc o privire mai in detaliu asurpra ray tracing-ului. Printre putine jocuri care suporta ray tracing-ul este Metro Exodus. Daca Battlefield V, a ales sa implementeze RTX pe partea de reflectii, Metro Exodus l-a implementat pe partea de iluminare.  Si fara RTX activat, jocul are un engine de iluminare excelent. Dar, odata activat RTX, lucrurile se imbunatesesc si mai mult, imaginile fiind iluminate foarte realist .

Drept urmare, am jucat Metro Exodus, cu Ray-Tracing activat High, in 2K, detalii Ultra.  Impactul de performanta este acceptabil pe High. Mai avem o optiune pentru Ray Tracing, Ultra, dar lucrurile incep sa se taraie  si drept urmare am zis pas.

Intrebarea care banuiesc ca sta pe buzele tuturor este daca merita? Pe scurt, da merita!

Ca sa exemplific diferentele, ne vom uita mai jos la cateva capturi de ecran cu RTX ON si OFF.

In imaginea cu RTX ON, se vede ca razele lunii chiar lumineaza drumul printre copaci precum si copacelul din stanga ecranului,  contribuind decisiv la atmosfera. Cu RTX OFF, se vede ca scena este mai intunecata drumul si copacelul nefiind iluminate corect.

In imaginea cu RTX ON putem observa foarte usor  jocul umbrelor pe fetele personajelor, in functie de lumina care vine de afara. Lumina fiind insuficienta, scena este destul de intunecata. Daca va uitati cu atentie la fetita, veti descoperi ca are o expresie foarte creepy, zici ca este gata sa linseze pe cineva. Cu RTX OFF, personajele sunt iluminate uniform, banal,  scena fiind mult mai putin imersiva.

In scenele cu diferente mari de iluminare, RTX isi arata muschii. Si in acest caz, cu RTX pornit, personajul care conduce trocariciul are un joc de umbre interesant pe el. Cu RTX dezactivat,  imaginea este mult mai banala, iluminatul cabinei fiind identic peste tot.

Aici vedem diferentele de iluminare intre cele 2 scene. Cu RTX ON, scena este mult mai luminoasa acolo unde cade lumina, si pare mai verosimila.

Deci KFA2 RTX2070 White Mini stie ray tracing si acesta este utilizabil in jocuri. In general, am reusit sa joc constant la 60 FPS  pe 2K,  detalii ULTRA si RTX High (desi benchmark-ul inclus in joc zice altceva, rezultatul obtinut fiind sub 60 FPS). In cateva ocazii, frame rate-ul a scazut sub 60 FPS, dar este ceva normal, in marea majoritate a timpului jocul a rulat fluent.