Carutele aka the cars

Sa vorbim putin si de masini, eroii principali ai jocului pana la urma! Masinile arata foarte bine din orice unghi le-ai privi! Se vede ca s-a acordat o mare atentie acestui aspect, cu grija deosebita la detaliu. Masinile sufera deformari in timpul cursei, capote botite, faruri sparte, bare deformate etc dar  asta fara sa afecteze si performantele tehnice on the spot, in timpul cursei (deja ceream prea mult). Dupa ce ai terminat cursa insa, daca se atinge  un anumit nivel de damage, performantele masinii vor avea de suferit si va trebui sa o repari.  Comportamentul masinilor in timpul mersului pare destul de realist, acestea reactionand destul de urat cand sunt supuse unor manevre agresive (ca si cum i-ai spune iubitei ca s-a ingrasat), deci este intr-adevar mai aproape de simulation si nu arcade.

Pentru cei care controlul masinii pare prea dificil, jocul ofera niste asisturi, care te vor ajuta sa controlezi mai usor masina. La inceput vor fi destul de utile dar cu cat vei avansa in joc vei simti nevoia sa le tunezi putin, in special brak assist-ul care pe nivelul cel mai inalt este foarte conservator (aka bunica la volan).

Masinile au 4 caracteristici principale: viteza maxima, acceleratie, frane si manevrabilitate, care pot fi imbunatatite, chiar si de mai multe ori, in functie de cat de performant e modelul.  O parte din ultimele upgrade-uri costa aur si de cele mai multe ori nu renteaza sa le achizitionezi. Totusi, in unele instante vei fi obligat sa le iei, atunci cand intentionezi sa completezi o serie 100% (in cele mai multe cazuri vei recupera aurul, prin bonusul de 100% care este destul de consistent). Manevrabilitatea si accelaratia sunt cele mai importante si eu le upgradez pe acestea cu prioritate. Probabil cel mai putin important upgrade este viteza maxima, deoarece sunt putine circuite in care vei ajunge sa  o atingi. Acest este urmat de upgrade-ul la frane.

Masinile se mai pot customiza si la nivel de aspect, prin schimbarea culorii. Dar avand in vedere ca schimbarea culorii costa aur  – no way, nu renteaza sub nici o forma. Considera ca esti daltonist. Sau caine.

Screenshot_2013-11-27-11-23-28 Screenshot_2013-11-27-11-24-23 Screenshot_2013-10-23-14-30-11

Sunete, lumini, motor!

Adica grafica, zgomote si performanta!. Vizual jocul arata foarte bine. Masinile arata bine iar traseele la fel. Deja ma repet. Sunetele motoarelor sunt satisfacatoare, dandu-ti o senzatie de forta si se „aude”si aici atentia la detaliu. Astfel, masina „croncane” la schimbarea vitezelor, in sus si in jos, de ai impresia ca se rupe ceva in ea. Muzica este destul atmosferica, si chiar sunt ceva piese rasarite. Dupa un timp insa probabil vei renunta la ea, cum se intampla la toate jocurile, fiind aceeasi mereu si mereu.

Jocul se misca binisor pe telefonul subsemnatului, un Motorola Razr XT910 dar se vede ca este mare consumator de resurse. Cel putin pentru telefonul meu, care nu mai e de mult timp ultimul racnet. Telefonul se incalzeste relativ rapid iar bateria se consuma intr-un ritm sustinut. De fapt, cred ca s-a si cam bulit bateria, deoarece a inceput sa dea semne de slabiciune accentuata, fiind supusa la incarcari destul de dese in ultima vreme datorita jocului.

Jocul are si ceva bug-uri, unele destul de enervante. Astfel se reseteaza din cand in cand fara un motiv aparent si uneori cand il pornesti nu ai sunet. Ce este enervant la resetari, ca sunt repetabile, astfel mi s-a intamplat sa incerc sa pornesc o cursa de cateva ori si tot de atatea ori sa imi iasa din joc, fiind nevoit sa resetez telefonul pentru a putea juca din nou.

Tips & Tricks

Cand pui prima oara mana pe joc, poti sa fi un pic „overwhelmed” de multimea de optiuni, curse, masini. Deoarece am acumulat ceva experienta (17 masini in garaj, +400k R$ in cont si 323 de Gold in tezaur) ma hazardez sa dau niste sfaturi celor care vor sa intre un pic mai serios in joc.

• aurul se strange, nu se risipeste – trebuie sa fii un adevarat Hagi Tudose sau Avarul lui Molliere. Nu cheltui aur pe evitarea timpilor morti de reparatii, upgrade-uri sau achizitii auto. Niciodata! Aurul il pastrezi doar pentru cumparatul automobilelor fara de care nu poti avansa in cariera (McLaren MP4 12-C, Lexus LFA) si pentru „monstrii soselelor” de la final.
  • maximizeaza castigurile – profita de prima cursa a zilei, care, coroborata cu folosirea Managerului, iti poate aduce un castig triplu fata de o cursa normala (+100% de la prima cursa a zilei si +100% de la Manager – ceva mai rar, nu e zilnic).
  • prima cursa a zilei trebuie sa fie una care iti aduce multi bani si pe care ai mai jucat-o si castigat-o inainte, fara probleme. Cele mai profitabile si simplu de castigat sunt cursele de Endurance – eu castig lejer peste aproape 60K pe Indianapolis Speedway Endurance, cu Ford Shelby GT500 (prima cursa + manager).
  • afla de aici cum poti avansa usor in cursa (va trebui sa ai brake assist off sau low).
  • pentru a castiga o serie nu iti va fi suficienta prima masina din serie. Eu merg de obicei cu prima si a treia masina si reusesc sa fac destul de usor 75% din serie pentru bonusul in aur.
  • cauta sa cumperi masini care pot fi folosite si in alte serii, pentru a economisii bani
  • profita de ofertele de achizitie – cand deblochezi o masina pentru prima oara o poti cumpara cu 20% mai ieftin. Daca e masina pe care o vrei sa o cumperi asigura-te ca ai bani suficienti, altfel vei ramane cu buza umflata si va trebui sa platesti pretul intreg.
  • daca nu poti castiga o cursa cand esti online, joac-o offline. Pentru cursele endurance si cele contra timp, daca joci in timp ce esti conectat la retea, vei fi pozitionat impotriva unor distante/timpi obtinute de concurenti reali care, in unele cazuri, pot fi foarte bune! In acest caz, deconectezi telefonul/tableta de la net si joci offline like a baws.

Deci, asadar si prin urmare – concluzie

Cel mai tare joc cu masini de pe telefoane.  Word. Multe puncte slabe au fost remediate de la momentul lansarii si il poti juca acum fara probleme si fara bani! Faptul ca ai niste timpi morti din cand in cand poate fi un mic impediment dar e ok, ca iti mai aduce aminte ca ai si altceva de facut, nu numai sa iti pierzi vremea jucandu-te pe telefon! Bafta la condus ! Hmm, am scris cam mult pentru un simplu joc de telefon dar chiar am incercat sa fiu succint, serios!

+  multe masini, multe curse, grafica buna,  gratis!

–  destul de multi timpi morti, in special in prima parte a jocului cand nu ai destule masini,  resetarile random ale jocului, lipsa unui multiplayer adevarat.