Si ce mai stie jocul asta?

Cum am mentionat si mai sus, ai de ales intre trei tipuri de transplant si daca deja ti se par prea banale poti sa mai adaugi putina adrenalina si sa efectuezi operatiile in timpul unei calatorii cu ambulanta (cred ca pe un drum romanesc, ca e plin de gropi) sau de ce nu, in spatiu! Ma asteptam ca dificultatea sa creasca de-a lungul celor trei operatii, dar cred ca baietii de la Bossa Studios au ramas in pana de imaginatie, deoarece ultimul transplant, cel de creier este si cel mai simplu. Ca si „obiectiv” pentru toate cele trei operatii de transplant, trebuie sa realizezi procedura inainte ca pacientul, Bob sa isi piarda tot sangele. Si vreau eu sa te vad cum faci asta, cand, multumita controlului retardat, te apuci sa joci x si 0 pe plamanul saracului pacient si suvoaie de sange incep sa izvorasca din noile orificii create in plamanul saracului pacient (noroc ca nu poti fi acuzat de malpraxis!).  Totusi, ca sa nu ai impresia ca joci „Mission Impossible” , ai la dispozitie o injectie cu care vei opri ca prin magie orice hemoragie – ce rima dom’le!  (din casca mi se sopteste ca este o injectie hemostatica! ).

Ca sa iti duci la indeplinire misiunea, ai la dispozitie o sumedenie de instrumente chirurgicale, de la cele mai simple gen bisturie, foarfece si pixuri (da, poti sa folosesti si asa ceva!) si ajungand la burghie, freze rotative si chiar un bisturiu cu laser! Bineinteles, rezultatele vor fi diferite in functie de instrumentarul folosit si te vor indemna la diverse experimente! (Frankestein anyone?) Nu e cazul sa iti faci griji referitoare la igiena, deoarece operatiile se pot face fara manusi chirugicale si cu ceasul la mana. Si in cazul in care ceasul iti scapa in interiorul pacientului nu e nimic, va avea o alarma la purtator de acum incolo. Chiar nu vad care e problema!

Ce sa fie oare? Un alien? Nope, doar intestinul... Uups, a cazut! Lasa-l, e doar un creier... Ai fost cuminte?

Pe langa controlul mirobolant, fizica, putin suie in unele ocazii, isi aduce si ea contributia  la rezultatele fanteziste, demne de un student din anul I la medicina. De fapt, daca stau sa ma gandesc bine, cred ca unele operatii de pe la noi sunt inspirate din jocul asta. Sau invers? Oricum ar fi, nu stiu daca sa radem sau sa plangem… Ma rog ca jocul sa nu fie folosit ca material didactic la facultatile noastre de medicina! :P Muzica nu are nimic spectaculos, desi unele acorduri mi-a adus aminte de muzica din Terminator. Coincidenta? Hmm…

Deci, da…

Jocul iti asigura cateva ore de amuzament macabru si se dovedeste si instructiv in acelasi timp (in sensul de asa nu!) pentru ca nu se stie niciodata cand vei fi nevoit sa efectuezi un transplant de inima cu un briceag si niste bete de urechi! Serios! Surgeon Simulator 2013 poate fi achizitionat de pe Steam la pretul de 9,99 EUR. Succes la ciopartit!