Uite asa a trecut timpul si a venit inexorabil Moartea, aka Reaper Of Souls, addon-ul binecunoscutului Diablo 3.

Cateva cuvinte inainte

Nu pot sa zic ca l-am asteptat cu nerabdare. Probabil din cauza dezamagirii partiale cauzata de Diablo 3, care nici macar nu a mai primit review, dupa entuziasmul initial care ma cuprinsese cand jucasem BETA-ul.

Diablo 3 l-am jucat fix o luna, terminand pe Nightmare si pe Inferno doar actul 1, datorita progresului infernal de la acea vreme. Pun destul de multa valoare pe timpul meu, astfel incat sa nu-l pierd aiurea pentru a invinge niste parametrii ireali, setati de developeri.

Retrospectiv, Actul 1 mi s-a parut cel mai bine lucrat, amintind de batranul Diablo 1, jocul pe care l-am apreciat cel mai mult din toata seria. Nu mai insir de ce, o parte din motive le gasiti in mini-articolul legat de beta. (link mai sus)

De atunci jocul a stat la naftalina, strangand praf digital. Lipsa end-game contentului sau al oricarui alt motiv de a juca, in afara dorintei de a acumula „loot epic” a fost unul dintre factori.

Ce sa fac cu loot-ul epic? Sa parcurg aceleasi questuri, bosi, dar sa nu-mi pot impune punctul de vedere prietenilor, cu sabia aia legendara, intr-un mic duel/pvp?

Totusi, de atunci, Diablo 3 a suferit transformari substantiale incercand sa remedieze problemele semnalate de jucatori. Nivele paragon, LOOT 2.0, eliminarea Auction House-ului sunt doar cateva modificari pe care le mentionez aici.

Addon-ul aduce o clasa noua, The Crusader, urmasul paladinului din Diablo 2, level cap la 70, skill-uri, rune, item-uri, gems-uri noi. Nivelele de dificultate au fost refacute: Normal, Hard, Expert, Master, Torment 1, 2, etc. E o shaorma cu de toate.

In schimb, cel mai important e faptul ca Reaper of Souls a venit montat cu o tinta clara: repetabilitate virtual infinita. Dar despre asta un pic mai tarziu.

Povestea sau pretextul pentru a roti ciomagul legendar in toate directiile

Cine e ingerul mortii? Pai prietenii il alinta cu numele de Malthael, ex-Archangel of Wisdom si membru de frunte al „Angiris Council”, semnalat disparut in urma cu 20 de ani dupa coruperea World Stone-ului de catre Baal. Dupa un sabbatical, revine in peisaj cu niste idei noi legate de „Eternal Conflict”.

Artwork 1 Artwork 2 Artwork 3

In Diablo 3, dupa ce Diablo este omorat, black soulstone-ul care contine esenta celor 7 (The Great Evils), ajunge in mainile protectoare ale lui Tyrael. Tyrael stie ca nu poate lasa un asemenea artefact periculos pe mainile muritorilor sau ingerilor. In loc sa-i dea drumul pe fundul oceanului in groapa Marianelor, singura solutie pe care o gaseste, e sa il ascunda iar, in mormantul regelui Rakkis, primul rege din Westmarch. Suna cunoscut, nu? Si in Diablo 1, soulstone-ul fusese ascuns in catedrala din Tristram.

Gasca vesela formata din cei 6 horadrimi si Tyrael este boxata bine pe drum, de catre Malthael. Tyrael este avariat grav, si din cei 6 horadrimi, abia scapa unul,  Lorath Nahr. Tyrael il trimite pe acesta sa-l gaseasca pe Nephalem si sa-i faca un update cu noile probleme aparute.

Dar ce vorbesti tu straine, in loc sa se aseze la casa lui si sa creasca gaini, Nephalemul (adica tu, eroul) este deja pe campul de lupta, langa orasul Westmarch cotropit de reaperi, armata lui Malthael. Cine ar fi crezut?

Review Reaper of Souls – Diablo 3
5 (100%) 6 votes