Dragii mosului! A fost odata ca niciodata…

..cand in Romania a inceput sa apara fenomenul numit marketing afiliat, dupa modelele similare din afara, gen Amazon.com sau Booking.com, site-uri care au crescut imens datorita afiliatilor.

Ce jucatori erau pe piata in acel moment: 2parale (sistem independent), eMag, PcGarage cu un sistem bazat pe vouchere – „Da pe goarna si iesi pe plus”, Avangate lucra intens la o retea de afiliere pentru vanzarea de software online.

2parale.ro a fost anuntat prin decembrie 2008 iar profitshare.emag.ro s-a lansat in martie 2009.

Subiectul nostru este platforma de marketing afiliat dezvoltata de eMag.ro, deoarece cu ea am avut contact mai mult. In ultimele luni, veniturile din emag profitshare au scazut foarte mult. De ce?

Dupa lansarea profitshare 2.0 au avut loc urmatoarele fenomene negative:

1. Comisioanele au inceput sa se calculeze din pretul fara TVA, dupa ce ani la randul au fost de 3% din pretul cu TVA. Deci – 24%
2. S-a eliminat posibilitatea emiterii de vouchere, chiar daca alegeai sa promovezi doar produsele eMag. Una bucata -5%.
3. Nemaiexistand vouchere, inca -16% care se duc la stat, impozit pe profit. Adaugam si CAS 5,5% si ajungem -21.5%.
4. Afiliatul cel mai performant, dl Sorin Vlaicu a fost angajat de catre Conversion Marketing (firma care se ocupa acum de afiliere, desprinsa din eMag) pentru ca si-au dat seama ca e mai ieftin sa platesti un singur om care sa se ocupe de campaniile adwords decat sa dai comisioane lui si altor afiliati care folosesc aceasta metoda. Cred ca acest afiliat este cel care a incasat aproape 80.000 lei comision prin campanii CPC. Drept urmare campaniile adwords au fost interzise pentru promovarea magazinului eMag, dar au lasat in continuare aceasta posibilitate pentru restul magazinelor partenere profitshare.ro (probabil Sorin nu are timp sa se ocupe de toate magazinele). E ipocrizie sa ridici in slavi veniturile obtinute din profitshare si la scurt timp sa schimbi politica de afiliere complet.
5. Durata cookie-ului generat prin link-ul de afiliere a scazut de la 30 zile la 10 zile. Din pix, ca asa e in tenis!
6. Pentru evenimentele de tip Black Friday, eMag isi rezerva dreptul de a modifica politica de afiliere si recurenta. Pe bune?
7. Comisionul la telefoanele mobile este cel mai mic din toata grila, alaturi de roviniete: 1%!

Chestiile pozitive:

1. Click-urile venite din newsletter nu vor mai suprascrie cookie-urile afiliatilor (un lucru absolut normal, care nici nu trebuie sa se intample de la bun inceput).
2. Platforma profitshare 2.0 e mai buna ca interfata pentru generat link-uri si campanii.
3. Procedeul de primire al banilor si semnarii contractului este „as advertised”, totul online.
4. Mai multi advertiseri, cum are si 2parale, magazine de haine, etc.
5. Creste comisionul pentru anumite categorii de produse ca: accesorii foto, video si telefoane mobile – 10%.

Concluzie:

Afiliatii ar trebui considerati parteneri si ar trebui si ei consultati din cand in cand, mai ales cand se iau decizii atat de radicale. Probabil ca sunt buni doar de calarit :) Ei ofera cea mai ieftina reclama posibila, in conditiile in care o agentie de advertising iti ia 4-5 euro scurt, la mia de afisari, fara niciun fel de conversie. Poti sa ai milioane de afisari si sa nu scoti nici 500 de euro.

Modificarile astea multiple ale politicii eMag, sunt datorate oare faptului ca Sorin le-a explicat cum se fac banii din afiliere? ;)

Nu m-as fi deranjat sa scriu acest post, daca comentariile negative nu ar fi respinse pe blog.profitshare.ro

Anywayz, succes celor care desfasoara activitati de marketing afiliat!

(sursa poza post: asknet.com)

Despre afilierea cu eMag, de unde a plecat si la ce s-a ajuns cu profitshare 2.0
4.3 (86.67%) 6 votes