Cand eram mic aveam destul dileme cu prietenii mei de genul cine e mai tare? Chuck Norris sau Bruce Lee? Arnold sau Stallone? Si de fiecare data intrebarile ramaneau fara raspuns. Sau ne cafteam intre noi pentru a stabili cine are dreptate. Cei de la Blizzard au avut si ei genul asta de dileme, dar au conceput HotS sa vada cine e mai tare!

De ce HotS

Hai fie, poate ca nu dilemele de mai sus au stat la baza jocului… Mai degraba succesul si popularitatea pe care jocurile de tip MOBA, LOL si DOTA 2 le au. Astfel ca Blizz a crezut de cuviinta sa isi incerce norocul si in acest gen de jocuri.

Fapt care este oarecum ironic… De ce? Deoarece Heroes of the Storm are puternice influente din DOTA.  La randul lui, DOTA a inceput ca un mod de Warcraft 3, folosind eroii si abilitatile din jocul celor de la Blizzard. Este un fel de „ce a fost mai intai?” Oul sau gaina?

Avand in vedere ca jocul va iesi din Beta  si se va lansa oficial la 1 iunie, am considerat de cuviinta sa va impartasesc si voua din experienta mea  cu el.

Hello Invoker, ce cauti aici? Ecranul de inceput  Dii calutule, dii!

Blizzard s-a dovedit a fi o companie care stie sa se adapteze la noua realitate. Odata cu declinul MMO-urilor pe bani – World of Warcraft cel mai important reprezentant a pierdut peste 3 milioane de abonati pierduti in ultima perioada – compania americana s-a reorientat. Inspirandu-se din succesul jocurilor F2P care au ajus sa domine piata, Blizzard si-a invatat lectia si a lansat cateva noi produse F2P.

Au dovedit-o ca pot face acest lucru cu Hearthstone. Desi multa lume nu ii dadea foarte multe sanse la inceput, jocul s-a dovedit a fi un hit si acum este arhicunoscut, jucat de milioane de oameni si prezent la cele mai importante competitii de profil din lume. Unde mai pui, ca au lansat de curand si varianta pentru telefon mobil, fapt ce garanteaza ca Hearthstone „is here to stay”. Acum poti sa il joci si in metrou, cand stai la coada la magazin sau cand te duci in locul in care si regele merge singur.

Si cum LOL si DOTA 2 sunt reprezentanti de cinste ai valului F2P si  Heroes of the Storm este tot gratuit. Nu trebuie decat sa iti faci un cont si sa incepi sa joci. Bine, lucrurile sunt un pic mai complicate dar vom acoperi mai tarziu acest subiect.

Ingrediente si compozitie

Plecam de la premisa ca majoritatea stie ce este un MOBA. Se iau cate 2 echipe a cate 5 jucatori si se instiga la lupta pe o harta. Se adauga creepi sau minioni, la intervale regulate,  pe 3 linii, care se ciocnesc la mijloc si care incearca sa distruga turnurile sau fortificatiile inamice de pe drum. Scopul final al jocului este patrunderea in baza inamica si anihilarea core-ului/nexusului.

Jocul are si o poveste, daca va vine sa credeti. Cica actiunea jocului se petrece in Nexus care este o puternica furtună trans-dimensionala (whaaat?), un limbo ciudat in care mai multe universuri se intrepatrund, atat in timp cat si in -spatiu. Nexusul funcționează dupa propria sa logică și set de reguli –  de exemplu, pentru eroi, moartea este doar o „pauza temporara”. Combatanții din Azeroth, Sanctuary și sectorul Koprulu au fost „cooptati”  fara voia lor in aceasta dimensiune unde sunt sortiti să se lupte forever & ever.

In acest Nexus exista cateva „taramuri”, fiecare cu mai multe tipuri de harti in care eroii nostri isi vor desfasura razboiul lor etern.

 Harta cu piratii Lasers, lasers everywhere!  Si dai si lupta!

Cei de la Blizzard au spus de la inceput ce vor sa faca cu acest joc. Ei au dorit sa rezolve principalele probleme care aduceau frustrare jucatorului mediu de MOBA si sa faca din acest tip de joc o experienta mai placuta pentru majoritatea populatiei. Cine a jucat LOL si DOTA stie ca nu vorbim de cele mai „friendly” comunitati. Learning curve este destul de abrupt si nubletii trebuie sa dispuna de nervi tari si sa suporte agresiunea constanta a celor mai experimentati. Nimic nou.

Astfel, luptele ar trebui sa dureze destul de putin – 10-20minute (comparativ cu 40-50 de minute in DOTA 2), nu mai primesti bani pentru omorarea creep-ilor, a eroilor inamici sau distrugerea cladirilor, nu poti face deny, nu cumperi echipament. Experienta se castiga la comun pe toata echipa si toti eroii isi dau level up simultan.

Pentru o experienta mai variata, avem 7 tipuri de harti, fiecare cu obiectivele lor secundare. Atingerea acestor obiective secundare va face ca indeplinirea obiectivului principal (distrugerea bazei inamice) sa fie mult usurata. De exemplu,  pe o harta trebuie sa omori niste pirati sau sa distrugi niste cufere de comori. In schimbul lor primesti niste galbeni pe care ii depui la capitanul piratilor. In momentul in care se strange suma necesara, piratul sef da ordin la corabia lui fantoma sa bombardeze cladirile echipei adverse – actiune care este destul de devastatoare si aduce fortificatiile inamice la acelasi nivel cu solul.

Pe alta harta trebuie sa controlezi niste temple care trag cu laser in fortificatiile adversarilor, in timp ce esti atacat constant de aparatorii acelor temple. Pe o alta harta, daca reusesti sa controlezi simultan doua altare, acestea vor da unlock la un dragon knight, controlabil de un jucator si care poate face ravagii in apararea inamica.  De obicei, cine controleaza si indeplineste obiectivele secundare ale  hartii va castiga si jocul respectiv.