Jocul pe care il vom diseca in randurile de mai jos este un joc facut de Remedy, aceeasi indivizi care au creat  bine cunoscutele jocuri Max Payne.Nu ai jucat inca Max Payne? Cum ai reusit sa traiesti pana acum? Printre altele, Max Payne a introdus actiunea slow-motion in jocuri sau bullet time,  a la Matrix, care a devenit un standard in multe din shooter-ele actuale. La vremea lui, acum mai bine de 10 ani (bre, da’mult a mai trecut… ) Max Payne a fost unul dintre cele mai bune jocuri ale anului 2001 (primul an al noului mileniu, da?) primind o gramada de premii si fiind foarte bine primit atat de critica cat si de publicul jucator. Hai sa vedem daca Alan Wake este in stare sa intre in papucii bunicului Max.

Un pic de istorie

Alan Wake a fost anuntat destul de mult, din 2005 si mult timp a fost la stadiul de Duke Nukem (ceva mai mic ce e drept), deoarece existau multe zvonuri dar se tot amana lansarea lui. Imi aduc aminte, ca prin 2006-2007 , parca, citeam undeva ca pentru a rula normal, jocul va avea nevoie de un quad-core, ceva nemaintalnit la vremea aceea, datorita graficii spectaculoase next-gen iar screenshot-urile pe care le-am vazut m-au impresionat si mi-au dat de gandit. Anii au trecut insa, lansarea s-a tot amanat si abia in 2010  jocul a aparut pe Xbox si in 2012 pe PC. Aura de PC killer a fost pierduta undeva pe drum, grafica spectaculoasa de acum cativa ani devenind banala si orice calculator mediocru putandu-l rula fara probleme. Ce inseamna domne’  tehnica asta si cum evolueaza ea…

Care e treaba in joc?

Jocul este un 3rd person shooter survival horror (in romana ar fi ceva de genul tragator la persoana a treia de supravietuire in oroare –  :) ) . Povestea il urmareste pe sus numitul, chipurile un mare romancier de thrillere,  in aventurile prin care trece, in incercarea de a rezolva misterele din spatele disparitiei mult iubitei sale consoarte Alice.

Jocul se desfasoara asemenea unui serial de televiziune si chiar acum mi-am dat seama si cu ce serial aduce foarte bine. Este vorba de…. Twin Peaks. Twin Peaks probabil nu va spune prea multe tinerilor nostri cititori si drept urmare ar face bine sa puna mana pe Goagal si sa citeasca, dar celor ceva mai maturi le va trezi ceva amintiri (nu stiu cat de placute, stiu ca am avut niste momente cand urmaream serialul in care m-am speriat pe bune si cum s-ar spune am avut nevoie de hartie igienica ). La fel ca in Twin Peaks, actiunea se petrece intr-un orasel muntos, ai parte de disparitii misterioase, creaturi malefice si supranaturale, evenimente wtf si de un sfarsit care lasa loc la interpretari.  La fel ca un serial, jocul este impartit in 6 episoade, fiecare episod terminandu-se conform cerintelor moderne intr-un cliff-hanger iar urmatorul episod incepand cu binecunoscuta linie: „previously in Alan Wake”.  Sfarsitul fiecarui episod te va delecta cu cate o piesa de muzica excelenta, care te va opri cu siguranta sa apesi tasta next si sa o aculti.

Jocul incepe cu Alan si cu Alice, pe drumul spre minunatul orasel de munte Bright Falls, un fel de Busteni de la noi, purtand niste discutii lejere de vacanta. Motivul pentru care vin aici este sa se recreeze, si in al doilea rand pentru ca Alan sa isi regaseasca inspiratia, deoarece marele autor nu a mai scris nimic de 2 ani, nevasta-sa i-a cam spart banii si are si el de platit chestii ca intretinerea, gunoiul, cablul etc. Ajunsi in oras, trebuiau sa se cazeze la o pensiune de 3 margarete a unui individ din localitate, cu care trebuiau sa se intalneasca la o cafenea. Aici insa „Intunericul” (cum vom afla mai tarziu), sub infatisarea unei bunicute macabre, il deturneaza  pe Alan si ii da cheia unei alte cabane, mai izolata, pe malul unui lac. Asta ca prostu’ ia cheia, ia nevasta si se duce la cabana. Odata la destinatie, in urma unei certe cu Alice, iese un pic din cabana sa se calmeze si din momentul asta incepe toata tarasenia. Brusc, se stinge lumina la cabana si se aud urlete. Nu, nu sunt violatorii tipici de la tara ci ceva mult mai malefic si cu scopuri bine conturare. Nevoit sa se intoarca sa vada ce se intampla Alan nu apuca decat sa vada cum iubita lui sotie se scufunda in apele intunecate ale lacului. El incearca sa sara dupa ea dar fara succesuri deosebite si ecranul negru se instaleaza peste povestea noastra.

Urmatoarea secventa, il gaseste pe eroul nostru intr-o masina rasturnata, pe malul unei rape, la o saptamana distanta de evenimentele de la lac, si fara a-sii mai aduce aminte de ce s-a intamplat in intervalul acesta. Ei, copii mosului si de aici incepe greul, chinuindu-te de acu’ incolo sa gasesti pe consoarta pierduta in spatiu si sa afli pe parcurs de ce s-a intamplat acest lucru.

Arme, monstrii, mecanici

Incet, incet descoperi ca lucrurile nu sunt chiar ceea ce par a fi, si drumul spre Alice este obstructionat de diversi indivizi de bine care incearca sa te convinga, cu instrumentele din dotare (de obicei ascutite) ca ar fi bine sa incetezi ceea ce faci. Problema la indivizii astia e ca nu sunt oameni obisnuiti, ei sunt niste „posedati” si vin dotati cu o aura de intuneric, care ii face „putin” invulnerabili la gloante. Evident, intunericul se anuleaza cu lumina, dupa cum bine stim si drept urmare daca pui pe ei o lanterna, d-aia chinezeasca argintie, si o tii fixata suficient de mult, negreala de pe inamici se evapora si ii poti masacra in liniste cu revolverul din dotare.  De-a lungul jocului vei gasi cateva arme, mai puternice decat pistolul initial, vreo 2 shotgun-uri si o pusca de vantoare ,  niste flasbanguri si niste flare-uri (torte?)  cu care poti elimina mai multi martzafoi in acelasi timp, precum si uber-weapon-ul flare gun, care e un fel de BFG si iti da posibilitatea sa omori 7 dintr-o lovitura asemeni croitorasului cel viteaz.