Cel mai interesant este cu siguranta… Si avand in vedere ca mai sunt doar alte 2 moduri de joc, ranked si casual (vs AI nu se pune), probabil ca nu risc prea mult declarandu-l „the best”!

Ce este Arena si de ce?

Daca ai fost in transhumanta pana acum si nu ai auzit de Arena as fi dispus sa iti acord o circumstanta atenuanta. Minuscula, dar se acorda! Toata lumea stie ca pana si Ghita ciobanul are net in creierii muntilor… Doar au aratat la televizor, nu? Ei bine, Arena este cea mai palpitanta parte din Hearthstone, in care niciun „run”  nu seamana cu altul!

Totul incepe cu banul jos. Vrei sa intri in Arena? Pay up, bitch!  Daca dispui de fonduri in lumea reala, poti sa platesti cu „dinero” adevarati, nu te opreste nimeni!  Dar probabil varianta „economic friendly” este sa folosesti valuta forte a jocului si anume „ze gold”. Dup ce ai platit birul, trebuie sa alegi intre 3 eroi. De treci si hopul asta, va trebui sa iti construiesti deck-ul, trebuind sa alegi in total 30 de carti. Ti se prezinta cate un set de 3 carti, avand voie sa alegi o singura carte din fiecare set iar celelalte 2 sunt aruncate. Si tot alegi asa pana la 30. Diferenta mare fata de constructed este ca in Arena nu ai limita de maxim 2 pentru fiecare carte sau 1 pentru cartile legendare ceea ce poate duce uneori la niste combinatii cel putin impresionante (2 Ragnaros, 3 Flamestrike etc)! Despre alcatuirea deck-ului vom vorbi putin mai tarziu… Bine, bine  si de ce vrei sa joci Arena? Pentru ca automobile… Ah nu, asta e din alta parte. Pentru ca nu conteaza cat de slab esti, dupa ce termini run-ul, vei primi ceva. Un pachet de carti (cu minim o carte rara) si  in functie de cat esti de bun si cu cate victorii ai terminat mai primesti pe langa pachet,  intre 1 si 4 premii suplimentare – bani, dust, carti golden chiar si un pachet suplimentar. Si pentru ca este „cea mai” evidenta cale  pentru jucatorii „gratuiti” sa puna mana pe „legendarele” mult-visate! Ca sa nu mai zic, ca este singurul mod de joc in care toata lumea intra cam cu aceleasi sanse de victori si cu potentiale deck-uri egale si nu conteaza daca esti level 25 sau Legend.  Modul Ranked este inundat de deckuri cu legendare, ceea ce se poate dovedi descurajator pentru cineva care a inceput sa joace ceva mai tarziu si nu are inca cartile necesare sa faca fata (pe forumul Blizz e plin de topicuri de whine pe aceasta tema).

Arena & Miniroboto

Pot sa zic fara sa sun prea „cocky” –  sunt relativ competent! There, i’ve said it! Am pornit de jos si am avut mult timp partea mea de  de 2-3 victorii in arena si nu intelegeam de ce. Cel mai usor era sa dau vina pe RNGesus (Let me google that for you!), zeul norocului care nu tine deloc la umilul sau enorias, adica je.

rng-1110x400

Si RNG avea rolul sau dar de cele mai multe ori vinovatul era mult mai aproape si mult mai palpabil. Si anume eu! Faceam o miscare gresita urmata de o reactie in lant care nu mai putea fi oprita, ca un bulgare de zapada ce se rostogoleste la val!

De ce gresesti? Simplu, o apreciere gresita a propriei forte, un calcul eronat (da, matematica este chiar folositoare), o carte folosita aiurea si infrangerea se profileaza la orizont! Cele mai multe infrangeri s-au datorat propriei mele ignorante :) . Un procent mult mai mic de infrangeri a fost cauzat de deck-ul fabulos al adversarului, top deck-ingul incredibil (urmatoarea carte care iti intra este cartea cea mai potrivita pentru a fi jucata) sau pur si simplu jocul solid al inamicului sau de bugurile jocului. Pasii gresiti nu m-au demoralizat chiar atat de rau, desi am avut si eu momentele mele de rage…  M-au motivat  si am purces la studiat! Am citit pe net ce carti sa alegi si cum sa le alegi, importanta curbei de mana, cum trebuie sa joci in anumite circumstante (go for the face or trade). Asta nu a fost insa suficient si am urmarit si marii maestri ai arenei in practica (Trump, EkOp, Kripp – roman de-al nostru) si am mai invatat si de la pretini de-ai mai mai priceputi cate una alta. Am jucat arene cu bunii mei amici suflandu-mi in ureche (Butcher, Ozi, Licka), analizand fiecare miscare din mai multe unghiuri.  Drept urmare, media de victorii a crescut incet-incet si am ajuns undeva la o media de 5-6 victorii. Cred ca am acum average win rate undeva la peste 66%.  La un moment dat, am adunat vreo 800 de gold, o suma nu impresionanta, dar pe care eu unul nu o mai vazusem in realitate ci doar pe streamuri. Dupa ce am ajuns la 800 de gold, am avut parte de un parcurs destul de prost de arene (automultumire, graba, deck-uri slabe) asa ca am decazut, ajungand pe la 300. Am urcat insa la loc, acum avand peste 1000 de goldeanu,  suficient sa imi permita sa joc arena  la foc continuu. Nu va inchiputi insa ca joc non-stop dar dupa programul de munca am oricand banutzul de aur la dispozitie sa declansez o arena si sa imi maltratez adversarii! Arena mi-a daruit si cele 4 legendare pe care le detin acum cu mandrie , alaturi de  un Ragnaros (crafted cu dust castigat, evident tot in arena) si de golden Gelbin Mekkatorque obtinut la cumpararea unui bilet de arena in timpul Beta  (singura cale de a fi obtinut) – total 6 bucati. Rezonabil zic. Ok, in sectiunea urmatoare vedem cum ar trebui sa facem selectia deck-ului.

Hearthstone_Screenshot_3.23.2014.18.24.50

Ce erou alegem?

In teorie, toti eroii au fost creati egali (ca in constitutie) dar in realitate unii sunt mai egali decat altii (stiti cartea/filmul „Ferma animalelor”).  Daca in constructed purcezi la lupta cu un deck bine construit/teoretizat, in arena in cele mai multe circumstante iti vor lipsi uneltele necesare pentru a crea un deck „constructed worthy”. Asadar, unii eroi vor fi mai capabili si vor castiga mai mult si mai des decat altii.

Premiantii sunt Mage, Paladin – astia doi destul de aproape. Druid, Shaman sunt next cu Rogue suflandu-le in ceafa. Warrior, Hunter, Priest si Warlock sunt codasii turmei, nu neaparat in aceasta ordine. Nu prea as vrea sa ma lansez in explicatii de ce unul e mai bun ca celalalt, au facut-o altii mai buni ca mine, e netul plin doar trebuie sa cauti!  Oricum, daca ai bulan de un draft bun poti face 12 victorii si cu „oropsitii soartei” din esalonul inferior, nu e problema…  Ca idee, ce ar trebui sa cauti la un erou de arena :

  • sa aiba aoe
  • sa aiba un hard removal
  • sa aiba minioni/vraji specifici clasei puternice si nu foarte „rare” -> sanse mai mari sa iti cada cand faci draftul (exemplu, truesilver sword, consecration  de la paladin sunt common).

Mage-ul/Maga indeplineste toate 3 conditiile  – la 1 – flamestrike, blizzard, la 2 – polymorph, la 3 – fireball, pyroblast, water elemental, frostbolt. Paladinul nu sta prea bine la hard removal, dar compenseaza cu divine shield combos si buff-uri peste buff-uri si humility/Aldor Peace Keeper  – un semi hard-removal. Ca sa nu mai zic de truesilver care este absolut imba! Cum coboram in ierarhie incet, incet, observam ca eroii incep sa aiba carente, abilitatile bune fiind mai rare (de ex, la shami, lightning storm este „rare” – sansele sa pice sunt ceva mai mici) sau trebuie sa iti cada prea multe din „card class” pentru a fi eficient.

Faptul ca vei avea in deck carti care indeplinesc conditiile de mai sus nu iti garanteaza ca vei atinge „the dream” – 12 victorii dar sigur iti vor creste sansele!